بلینکن: هرگز انتظار فروپاشی نیروهای افغان در برابر طالبان را در 11 روز نداشتیم


وزیر خارجه آمریکا در جلسه استماعی در کنگره گفت که هرگز انتظار نداشتیم که نیروهای دولتی افغانستان تنها ظرف 11 روز در برابر طالبان با فروپاشی مواجه شوند.
به گزارش اقتصادسرآمد، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا عصر سه‌شنبه (به وقت تهران) در جلسه استماعی در کنگره آمریکا در خصوص تحولات افغانستان حضور یافت.وی در این نشست گفت:‌ «در ژانویه 2021، طالبان در قدرتمندترین وضعیت نظامی خود پس از حملات 11 سپتامبر قرار داشته است».بلینکن افزود: «دولت بایدن تنها دو گزینه در افغانستان داشتند یا اینکه از این کشور خارج می‌شدند یا آنکه تقابل نظامی را تشدید می‌بخشیدند و این دولت توافقی را با طالبان به ارث برده بود که بر اساس آن نیروهای آمریکایی باید از افغانستان خارج می‌شدند».وزیر امور خارجه آمریکا اضافه کرد: «طولانی‌تر شدن حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان هرگز به تقویت نیروهای افغانستانی منجر نمی‌شود و تصمیم خارج کردن نیروهایمان از افغانستان با هماهنگی ناتو، اتحادیه اروپا و دیگر همپیمانان صورت گرفت».
وی ادامه داد: «طی سال اخیری که در افغانستان حضور داشتیم برآوردهای مختلفی درباره وضعیت این کشور انجام دادیم. بدترین سناریوها نیز هرگز انتظار نداشت که نیروهای افغانستانی تنها ظرف 11 روز در برابر طالبان با فروپاشی مواجه شوند».
بلینکن: هرگز انتظار فروپاشی نیروهای افغان در برابر طالبان را در 11 روز نداشتیم
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه