با افزایش نظارت‌ها می‌توان عملکرد وزرا را بهبود بخشید

یک نماینده مجلس گفت: نمایندگان ابزارهای مختلفی برای افزایش نظارت بر عملکرد وزرا دارند که در کنار استیضاح می‌توانند از آنها استفاده کنند. آنان به جز استیضاح می‌توانند به وسیله سوال و تحقیق و تفحص وزیر را وادار به پاسخگویی کنند.
به گزارش اقتصادسرآمد به نقل از ایلنا، علی موسوی درباره استیضاح وزیر اقتصاد و دارایی گفت:اصل مطلب این است که اگر پای استیضاحی به میان می آید باید بررسی کنیم چه مشکلی وجود دارد و استیضاح کنندگان چه مشکلات و چه مباحثی را مطرح می کنند و این بسیار مهم است.
نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در حال حاضر باید دید خواسته نمایندگان استیضاح‌کننده از  وزیر اقتصاد چیست؟ نمایندگان چه مطالباتی دارند که وزیر اقتصاد نمی‌تواند پاسخگو باشد.
وی تاکید کرد: به هرحال ما باید امروز به این جواب برسیم که مشکلات چیست و چرا نمایندگان استیضاح یک وزیر را مطرح می‌کنند؟
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در خصوص وزیر اقتصاد و استیضاحش باید بررسی کرد آیا مسئله استیضاح کنندگان بورس، کنترل قیمت‌ها ،تورم و گرانی هاست؟  مباحث مربوط به بانک‌ها و سرمایه‌گذاری هاست؟ به هر حال این‌ها نکاتی است که امروز مطرح می‌شود و بیشتر مطالب نیز در این راستا است، بنابراین باید پیگیری شود آیا اتفاقات در این حوزه معلول شرایط است یا کم‌کاری وزیر.
وی تاکید کرد:امروز مردم ما واقعاً ایستادگی کردند و در برابر مشکلات کمر خم نکردند. بنابراین وظیفه هر شخص حقیقی و حقوقی چه وزیر باشد، چه نماینده مجلس و چه دولتمرد این است که به مطالبات آنان پاسخ دهد.
موسوی ادامه داد: امروز یک گروه می‌گویند وقت استیضاح نیست. فرصت کمی مانده اما باید با تقویت نظارت، وزرا را مجبور به کار کنیم. عده‌ای دیگر هم می‌گویند وزیر باید استیضاح شود. در این میان باید دید چه چیزی به صلاح مردم است است.
وی با بیان این که معتقدم استیضاح یک نوع ابزار نظارتی و وظیفه ذاتی نمایندگان است، عنوان کرد: مجلس در کنار تحقیق و تفحص و سوال می‌تواند از ابزار استیضاح نیز استفاده کند اما باید دید که این استیضاح راه به جایی می‌برد یا خیر؟
نماینده مردم ملکان با اشاره به این‌که راه های بسیاری وجود دارد تا وزرا از طریق نظارت بتوانند کارهای خودشان را انجام دهند، اظهار داشت: ما هم باید از تریبون مجلس به نحو احسنت استفاده کنیم و نظارت را بر روی قوه اجرایی کشور افزایش دهیم، باز هم می گویم در کنار استیضاح راه های مختلفی برای زیر نظر گرفتن عملکرد وزرا 
وجود دارد.
با افزایش نظارت‌ها می‌توان عملکرد وزرا  را بهبود بخشید
ارسال دیدگاه
دیدگاه شما | 1 دیدگاه
ali 1399/9/2 - 14:20
بنام خدا در مملکت اسلامی که ، نباید کم کاری و خلافکار پیدا شود!!!...... رئیس ج
rateup 0
 ratedown 0
اخبار روز
ضمیمه