توانير اعلام کرد

پاداش 3 ميليارد تومانی به گزارش دهندگان برق دزدی

گزارش توانير نشان می‌دهد، افزايش سهم گزارش‌های مردمي در شناسايي و جمع‌آوري مراكز غيرمجاز استخراج رمز ارز از 11 درصد در سال 1399 به حدود 20 درصد در بهار سال 1400 رسیده است.
به گزارش اقتصاد سرآمد،  جمع‌بندي گزارش‌هاي ارسالي نشانگر آن است که استفاده غيرقانوني از تعرفه برق خانگي يا از طريق انشعاب مستقيم (برق دزدي) براي استخراج رمز ارز، به ترتيب از 6 و 5 درصد در سال 1399 به 12 و 10 درصد در بهار سال 1400 افزايش يافته است.
ارائه اين آمار از آن جهت نگران كننده است كه افزايش استفاده غيرمجاز از دستگاه‌هاي استخراج رمز ارز در خانه‌ها يا به صورت انشعاب پشت كنتور احتمال آسيب رساندن به دستگاه‌هاي الكتريكي همسايگان (شامل يخچال، كولر، تلويزيون و ...) را به شدت افزايش مي‌دهد.گزارش توانير همچنين بيانگر افزايش سهم گزارش‌های مردمي در شناسايي و جمع‌آوري مراكز غيرمجاز استخراج رمز ارز از 11 درصد در سال 1399 به حدود 20 درصد در بهار سال 1400 رسیده است.
وزارت نيرو به گزارش‌هاي مردمي كه منجر به كشف مراكز غيرمجاز شوند تا سقف 10 ميليون تومان پاداش ارائه مي‌دهد و در صورتي كه مركز غيرمجاز در يكي از نهادهاي دولتي و يا نهادهايي كه از بودجه عمومي استفاده مي‌کنند باشد، مبلغ پاداش دو برابر شده و سقف آن به 20 ميليون تومان افزايش خواهد يافت. در اين راستا، تاكنون نزديك به سه ميليارد تومان به عنوان پاداش به عاملان شناسايي مردمي پرداخت شده است.
هموطنان مي‌توانند گزارش‌های شناسايي خود را از طريق سامانه سمات توانير، سامانه تلفني 121 و يا مراجعه حضوري به دفاتر حراست شركت‌هاي توزيع نيروي برق ثبت کنند.از آنجايي كه ملاحظات مربوط به حفظ محرمانگي هويت عاملان شناسايي براي شركت‌هاي برق ضروري است، تمامی مكاتبات مربوط به پيگيري گزارش‌ها به صورت محرمانه انجام مي‌شود، بنابراین فرآيند بررسي گزارش‌ها زمان‌برتر از حالت عادي است و هموطنان عزيز مي‌بايست تا اعلام نتيجه نهايي از طرف شركت‌هاي برق صبور بوده و از ثبت كردن گزارش‌هاي تكراري خودداري کنند.
 پاداش 3 ميليارد تومانی  به گزارش دهندگان برق دزدی
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه