برگزاری همایش سراسری آموزش و توسعه بیمه‌های زندگی خاورمیانه

طرح بیمه مستمری بزودی رونمایی می شود

همایش سراسری آموزش و توسعه بیمه‌های زندگی شرکت «بیمه زندگی خاورمیانه» با حضور نمایندگان فروش و مدیران ارشد این شرکت از سراسر کشور، در محل سالن تلاش برگزار گردید.
«مهدی نوروزی» سرپرست جدید «بیمه زندگی خاورمیانه» در این همایش از عملیاتی شدن سیستم‌های نوین ارتباط با مشتریان در سطوح B2B  و B2C خبر داد و اظهار امیدواری کرد با برقراری این ساز و کار، محصولاتی جامع‌تر با شبکه فروش منسجم‌تر در اختیار مشتریان قرار گیرد.
مهندس نوروزی با اشاره به برنامه‌ها و استراتژی‌هایی که در شرکت بیمه زندگی خاورمیانه تبیین کردیم، گفت: ان شاالله بتوانیم به هدف‌گذاری‌ها و افق‌هایی که در پیش داریم برسیم.
وی با بیان اینکه راه‌اندازی شرکت بیمه، آن هم در یک حوزه تخصصی، کار ساده‌ای نیست. ما اولین شرکت بیمه تخصصی در رشته‌های زندگی هستیم دکتر حسن‌زاده از بزرگان و سابقون صنعت بیمه هستند، زحمات زیادی را در راه‌اندازی این شرکت داشتند.
مهندس نوروزی خطاب به همکاران بیمه خاورمیانه تصریح کرد: شما عزیزان  پرچم بیمه زندگی خاورمیانه را دست گرفتید، فکر می‌کنم که زحمات بسیار ارزشمندی را در طول این دو سالی که از فعالیت این شرکت می‌گذرد، کشیدید و جا دارد که از تک تک شما عزیزان هم به نحو شایسته‌ای تقدیر و تشکر داشته باشم.
وی با اشاره به راه اندازی معاونت فناوری اطلاعات در این شرکت گفت:
 نقش جدی it در بهینه‌سازی فرایندها طی پنج ماه گذشته ورود جدی به فرایندهای سازمانی و اقداماتی که به لحاظ ساختاری و سیستمی در شرکت بیمه زندگی خاورمیانه انجام شد.
 نوروزی ابراز امیدواری کرد: سال آینده بتوانیم شبکه بزرگ بیمه زندگی خاورمیانه را در یک سالن بسیار بزرگ‌تر و با جمعیتی بسیار زیادتر داشته باشیم و توفیقات زیادی را در عرصه بیمه‌های زندگی بتوانیم در کشور ایجاد کنیم.
سرپرست بیمه زندگی خاورمیانه با اشاره به سوابق کاری خود: گفت: از سال 90 وارد صنعت بیمه شدم و در بیمه مرکزی فعالیت داشتیم و بحث سامانه سنهاب را در بیمه مرکزی شروع کردیم و تا حدود زیادی شرکت‌های بیمه و صنعت را شناخت دیتیلی روی فعالیت‌ها و عملکردهای شان دارم. 
 نوروزی اضافه کرد: صنعت بیمه از سال‌ها پیش به دنبال  تخصصی‌سازی و روش‌های خاص و جدیدی را در پیش بگیرد و تخصص‌محوری را در برنامه‌های خودش قرار دهد در همین راستا آمارهایی که در دنیا وجود دارد، نشان می‌دهد که بیمه‌های زندگی نفوذ بسیار بالایی را در کشورهای توسعه‌یافته و بعضا کشورهای در حال توسعه دارند، منتهی متاسفانه در کشور ما همچنان بیمه‌های زندگی آن ضریب نفوذی که باید داشته باشند را به آن نرسیده‌اند.
 وی با بیان اینکه ما به‌عنوان اولین شرکت تخصصی در حوزه بیمه‌های زندگی یک فرصت و فضای بکر در کشور داریم. این فضای موجود فرصت مغتنمی‌ ست. بیمه زندگی خاورمیانه جزء یک مجموعه هلدینگ خاورمیانه برند بسیار قوی‌ای است و علی‌رغم این‌که شاید در حوزه برندینگ کمتر کار شده اما معرف حضور همه هست.
وی با اشاره به زحمات و کار ارزشمند و ماندگار نمایندگان فروش بیمه می گوید: این تلاش ها در راستای پیشرفت و اعتلای خانواده‌ها و نهایتا پیشرفت کشور است. طی بررسی های انجام شده، در بیمه زندگی خاورمیانه توفیقات کمتری داشته ایم، که نیازمند رفع چالش‌های پیش روی است که انتظارات اعضای هیئت مدیره و سهامدارن شرکت از بدنه فروش شرکت است.
نوروزی اظهارداشت: ما در زیرساخت‌هایمان به این نتیجه رسیدیم که زیرساخت‌هایی که مهیا کردیم برای ارائه خدمات و ارائه سرویس‌های بیزینس به مردم یا همان بحث B2C و بحث ارائه سرویس‌ها و خدماتی که در بخش شرکت بیمه به نمایندگانمان داریم که اصطلاحا B2B به آن می‌گوییم. سرپرست بیمه زندگی خاورمیانه گفت: خوشبختانه توانستیم با یک کار جهادی؛ ظرف چندماه وقت  زیرساخت‌هایی که بتواند پاسخگوی نیاز ما در بخش‌های B2B و B2C باشد را آماده و مهیا کنند. کارهای ارزشمندی انجام شد در این چند ماه و به نظرم می‌رسد که با همدلی و مشارکت خوبی که الان در شرکت بیمه زندگی خاورمیانه انجام شده و تعاملی که ما با مشارکت جدی با بخش شبکه فروش خواهیم داشت، اتفاقات بسیار خوبی را در پیش رو داریم. ما برنامه‌ریزی‌هایمان را تلاش کردیم که در حوزه‌های زیرساختی به گونه‌ای انجام شود که تمامی زیرساخت‌های ما اعم از زیرساخت‌های بخش فناوری اطلاعات، زیرساخت‌های بخش فنی و اکچوئری ما، زیرساخت‌های مالی ما و زیرساخت‌های فروش ما کاملا یک مسیر تعاملی و یک مسیر رو به جلو و با استفاده از فناوری‌های جدید را در پیش رو داشته باشیم. مسیر به هر حال مسیر سختی است و لازم است که در تک‌تک این حوزه‌ها تلاش بسیار زیادی انجام شود تا بتوانیم ان‌شاءالله با کمک هم از این مسیر عبور کنیم و به نکات و نقطه‌های خوبی برسیم.
 مسیرمان کاملا تبیین‌شده است و استراتژی‌مان هم مشخص است. ما آن چشم‌اندازی که برای شرکت بیمه زندگی خاورمیانه تبیین شده، دستیابی به جایگاه نخست پیشرفته‌ترین شرکت بیمه زندگی و مستمری کشور است که این دور از دسترس نیست. به هر حال عرض کردم که ما عزیزانی در خدمتشان هستیم در شرکت خاورمیانه که صاحب تجربه و توانمندی بسیار بالا هستند و در کنار این عزیزان باتجربه ما جوانان بسیار باهوش و نخبه‌ای را گردآوری کردیم در بخش ستادی‌مان در شرکت بیمه و در بخش فروش هم اعتقادمان این است که نمایندگانی که جذب شدند و در این شرکت دارند فعالیت می‌کنند، انگیزه بسیار بالایی دارند که بتوانند در این مسیر توفیق کسب کنند. بنابراین در بخش نیروی انسانی ما زیرساخت‌های نسبتا خوبی را داریم، ولی کافی نیست. بررسی‌های ما بیانگر این بوده که در بخش آموزش ما باید خیلی کار کنیم و همکاران بنده چه در بخش ستادی و چه در بخش شبکه فروش باید آموزش‌های جدی و به‌روز را داشته باشند. بعضا من مواجه هستم با این‌که درخصوص محصولاتی که در شرکت ما تولید شده، به هر حال مستحضر هستید ما با توجه به این‌که شرکت تخصصی هستیم، حدود هفت یا هشت تا محصول را رفتیم مجوز گرفتیم از بیمه مرکزی و هر کدام از این محصولات قابلیت خوبی برای فروش دارد، ولی به دلیل بعضا ضعف زیرساخت‌هایمان و به دلیل آموزش کمی که توانستیم به شبکه فروشمان بدهیم، عملا می‌شود گفت که توان اصلی شبکه فروش ما فقط در حوزه بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری مطرح شده است. در همین مسیر هم بالاخره گام‌های خوبی برداشته شده است. من داشتم بررسی می‌کردم آمارها را، دیدم که با همین ظرفیت و پتانسیل وضع موجود شرکت هم بعضا ما نمایندگانی داشتیم و مدیران فروشی داشتیم که خیلی خوب کار کردند و این بیانگر این است که ما اگر فروشندگانمان خوب آموزش ببینند و بدانند که در مسیری دارند قدم می‌زنند که اگر دانش خوب داشته باشند و خودشان به‌روز باشند و محصولات را خودشان بتوانند شناخت خوبی داشته باشند، قطعا می‌توانند در عرضه محصولات هم موفق باشند.
مهندس نوروزی با بیان اینکه محصول جدید ما به لحاظ نرم‌افزاری خاص است، محصول مستمری یا  بازنشستگی تکمیلی است که آماده ارائه به بازار است که به زودی رونمایی می شود.
طبق پیش‌بینی‌های ما و با توجه به خصوصیات خاص این محصول نسبت به سایر شرکت‌های بیمه که محصولات مشابه را دارند ارائه می‌دهند، کاملا متمایز است سرپرست بیمه زندگی خاورمیانه گفت: علی رغم این‌که وارد بازار رقابتی بیمه شدیم و کار بسیار سختی در پیش داریم، ولی لزوما ورود به این میدان رقابت این نیست که ما اگر مثلا تبلیغات آنچنانی داشتیم، اگر برندینگ آنچنانی داشتیم، می‌توانست ما را در این عرصه نجات دهد، گرچه به این موضوع بی‌توجه نیستیم. ما در بحث تبلیغات، در بحث برندسازی با شیوه‌های نوین داریم کار می‌کنیم و با بررسی‌هایی که روی هزینه فایده دارد کار می‌شود، مسیر ما را دارد کاملا مشخص می‌کند که در چه ریل‌گذاری‌ای باید حرکت کنیم که به نتیجه مطلوب برسیم. سرپرست بیمه زندگی خاورمیانه اظهارداشت: اقدام جدی‌تر در برنامه‌ریزی‌ها و استراتژی‌ ما، ایجاد تمایز است تلاشمان این است که ویترین ما پر از محصولات متفاوت و متمایز از شرکت‌ها باشد که به راحتی بتوانیم وارد عرصه رقابت با سایر شرکت‌ها باشیم. 
نوروزی با اشاره به اینکه ما اقدامات خوبی را در حوزه IT شروع کردیم وی اضافه کرد: بیمه زندگی خاورمیانه یکی از مهمترین استراتژی‌هایش این است که با استفاده از ابزارهای نوین فناوری و با ارتباط مستمر و دقیق و کاملا برنامه‌ریزی‌شده با این شورتک‌ها و استارتاپ‌ها بتواند یک مدل موفق را در ارائه محصولات بیمه زندگی داشته باشد. وی گفت: ما به عنوان تنها شرکت بیمه تخصصی هستیم که صددرصد سهامداران ما خصوصی هستند در بخش سرمایه‌گذاری‌ اقدامات خوبی را در شرکت شروع کردیم  تلاش مان این است که در یک مسیر مناسبی سرمایه‌گذاری کنند که منافع آن به بیمه‌گذاران و شبکه فروش ما به یک نحو دیگری برسد  .
در ادامه همایش مدیراکچوئری و نیز سرپرست معاونت فروش شرکت به ایراد سخنرانی پرداختند و برنامه‌های مربوط به حوزه‌های تحت مدیریت خود را تشریح کردند.
در پایان نیز جلسه پرسش و پاسخ با حضور تمامی مدیران و معاونین شرکت بیمه زندگی خاورمیانه برگزار گردید که با استقتبال حضار مواجه گردید و سئوالات نمایندگان فروش پاسخ داده شد.
 طرح بیمه مستمری بزودی رونمایی می شود
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه