اولتیماتوم رییس جمهوری به نیروهای خارجی در منطقه:

خلیج فارس را ترک کنید

گروه سیاسی- حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری در مراسم رژه نیروهای مسلح که به مناسبت 31 شهریور ‏سالروز آغاز دفاع مقدس، در جوار حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد با اشاره به فرا رسیدن سی و یکمین سالروز ‏آغاز جنگ تحمیلی خاطر نشان کرد:‌امروز 39 سال از تجاوز عفلقیان به سرزمین پاک ایران می‌گذرد  و امروز زمانی است که باید ‏یکبار دیگر فراز و نشیب دهه اول انقلاب را بازخوانی کنیم.‏
به گزارش اقتصادسرآمد، رئیس جمهور با بیان اینکه ما به همسایگان خود اعلام می‌کنیم دست دوستی به سوی آنها دراز کرده و آماده‌ایم از خطاهای گذشته آنها در منطقه بگذریم، از نیروهای خارجی خواست که منطقه خلیج فارس را ترک کنند.
وی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران انقلابی برای استقلال و آزادی مردم  و همچنین تحقق حکومت مردم بود و اسلامی بود ادامه داد: انقلاب اسلامی مسیر خود را یافته و به پیروزی رسیده بود و می‌توانست خیر و نعمتی برای کل منطقه و جهان استضعاف باشد. اما دشمنان   این انقلاب از همان روز نخست رو به ملت و  اراده ملت تلاش مذبوحانه خود را آغاز کردند.
رییس جمهوری  ادامه داد: جنگ در کنار خسارات بی‌شمار ارزش‌های فراوانی به همراه داشت و به تعبیر رهبری جنگ برای ما گنج آورد. همان مقاومت هشت ساله بود که موجب شد امروز دشمنان برای تجاوز به سرزمین ما به تردید افتاده و موجب پشیمانی آنها شده است و جرات تصمیم‌گیری در برابر نیروهای مسلح و ملت بزرگ ایران را نداشته و نخواهند داشت.
روحانی با بیان‌ این‌که دشمن به جای جنگ نظامی به تدبیر خود جنگ اقتصادی و تعبیر صحیح تروریزم اقتصادی را آغاز کرده است، تاکید کرد: ملت با ایستادگی، هوشیاری و اتحاد و جهاد در میدان اقتصادی از این تنگه سخت هم عبور می‌کند. همه کارآفرینان، سرمایه‌ گذاران، کارگران، شرکت‌های دانش بنیان و مبتکران سردار و سرباز خط مقدم جنگ در برابر دشمن هستند. ما می‌توانیم با ایستادگی و اتحاد از این مسیر سخت عبور کرده و دشمن را وادار کنیم که در مقابل با سرفرود آورد.
رییس جمهور تاکید کرد: ما اهل ذلت و تسلیم نبوده، بلکه مرد مقاومت و ایستادگی هستیم. ما اهل تجاوز به مرزهای دیگران نیستیم و اجازه نمی‌دهیم دیگران به مرزهای ما تجاوز کنند. بی‌تردید هدف اول این جنگ اقتصادی نابودی انقلاب اسلامی است، اما این ملت امتحان خود را در برابر عفلقیان و حزب بعث ثابت کرد و امروز نیز این توان را دارد که در برابر دشمنان ایستادگی کند.
روحانی همچنین با بیان این‌که نقش دشمن در منطقه امنیت‌زدا بوده و دشمن امنیت افغانستان، عراق، سوریه و خلیج فارس را از بین برده است، گفت: هرجا نیروهای مسلح ما حضور پیدا کردند نقش امنیت‌زا داشتند و برای کشورهای منطقه از جمله عراق، سوریه، فلسطین و لبنان امنیت به ارمغان آوردند و تروریست‌های وحشی را ریشه‌کن کردند این فرق ما با دشمن است.
وی ادامه داد: ما امنیت، برادری و همبستگی برای مردم منطقه به ارمغان آوردیم و آمریکا نیز همواره موجب ایجاد ناامنی بوده و منابع کشورهای منطقه را تاراج می‌کند. ما به همسایگان خود اعلام می‌کنیم دست رفاقت، دوستی و برادری به سوی آنها دراز کرده و آماده‌ایم از خطاهای گذشته آنها در منطقه بگذریم، چرا که امروز دشمنان اسلام یعنی آمریکا و صهیونیست می‌خواهند از شکاف و اختلاف بین ما سوء‌استفاده کنند. منطق ما منطق خلیج فارسی است که امنیت آن درون‌زا باشد. امنیت خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز درون‌زاست و نیروهای خارجی در این منطقه می‌توانند ناامنی و مشکل ایجاد کنند.وی در ادامه گفت: امسال در سازمان ملل با شعار «ائتلاف امید و هرمز، صلح برای منطقه» حضور می‌یابیم. طرحی را در سازمان ملل پیش‌روی جهانیان قرار می‌دهیم که ایران با همکاری کشورهای منطقه امنیت منطقه، خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز را تامین می‌کند و اعلام می‌کنیم حضور نیروهای خارجی برای آبراه‌های جهانی، منطقه، امنیت کشتیرانی و نفت مشکل‌زا و خطرآفرین است. مسیر و راه ما ایجاد وحدت و هماهنگی با کشورهای منطقه است.
رییس جمهور خاطر نشان کرد: آنهایی که می‌خواهند حوادث منطقه را به ایران نسبت دهند بدانند مانند گذشته دروغ‌های آنها افشا می‌شود اگر آنها دنبال امنیت منطقه هستند این همه سلاح به منطقه ارسال نکنند و اگر راست می‌گویند منطقه ما را تبدیل به مسابقه تسلیحاتی نکنند. اگر دنبال امنیت منطقه هستند از این منطقه خارج شوند، زیرا حضور شما برای منطقه بلا و نقمت بوده است. هر اندازه از این منطقه فاصله بگیرید امنیت بیشتری برای منطقه به وجود می‌آید.
خلیج فارس را ترک کنید
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه