کمبود ۱۰۰ هزار نیرو در حوزه پرورشی آموزش و پرورش

رامسر-
خبرنگاراقتصادسرآمد : معاون وزیر آموزش و پرورش از کمبود شدید نیروی انسانی سخن گفت و این نیاز را در حوزه پرورشی ۱۰۰ هزار نیرو عنوان کرد.
علیرضا کاظمی در سومین همایش دوره آموزشی کارشناسان قرآن عترت و نماز آموزش و پرورش کشور که در سالن همایش‌های تله کابین رامسر برگزار شد، چالش‌های نظام تعلیم و تربیت را اینگونه برشمرد: فقدان فعالیت‌های مهارت محور، کمبود شدید نیروی انسانی، آموزش‌زدگی، کلاس محوری، فضای آموزش زده و کنکور گرای نظام تعلیم و تربیت از چالش‌های حوزه آموزش و پرورش است.
وی با بیان اینکه خداوند تمام مصالح لازم برای رسیدن به سعادت انسان را در دو عنصر قرآن و عترت ‏فراهم کرده است گفت: به هر میزان که جامعه و خانواده ها را به این حوزه پیوند زده شوند به همان اندازه به سعادت ‏نزدیک تر شده و راه درست را انتخاب خواهند کرد. معاون وزیر آموزش و پرورش طرح سند تحول بنیادین را نیز بر پایه مفاهیم دینی و قرآنی دانست و خاطرنشان کرد: مطابق این سند بالادستی مهمترین راهکار دستیابی به حیات طیبه، توسعه فرهنگ نماز و اهتمام بر اقامه نماز جماعت در مدرسه و ‏تقویت انس با قرآن و ترویج و نهادینه سازی فرهنگ ولایت مداری، ‏تولا و تبرا و نیز امر به معروف و نهی از منکر در آموزش و پرورش است.
کاظمی در ادامه به بخشی از اقدامات این حوزه اشاره و اظهار کرد: حوزه معاونت فرهنگی و پرورشی با رویکرد تعلیم و تربیت تمام ساعتی، کیفیت بخشی به برنامه‌ها، نقش‌پذیری و مشارکت دانش‌آموزان، استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی و نهادهای فرهنگی و روحانیت استفاده از فضای مجازی، برنامه ریزی برای ‏دستیابی به اهداف در جهت تکمیل برنامه‌های درسی اقدامات شایان توجهی انجام داده است.
وی درباره رویکرد سومین همایش دوره آموزشی کارشناسان قرآن عترت و نماز آموزش و پرورش کشور اظهار کرد: این دوره با هدف تبیین برنامه‌های تحولی بر اساس زیرنظام‌های ‏سند تحول بنیادین با رویکرد گفتمان سازی و ارائه برنامه‌ها و ایجاد درک مشترک و تقویت و ارتقاء ‏فرهنگ سازمانی با تبیین فعالیت‌های دوسالانه حوزه قرآن و عترت، استفاده از صاحبنظران و چهره‌های علمی اجرایی قرآن برای توسعه توانمندی‌های مهارتی و دانشی نیروی انسانی حوزه ‏قرآن و عترت، تبادل تجربیات موفق در حوزه قرآن و عترت و نماز و تضارب آرا افکار و اندیشه‌ها برپا شده است. معاون وزیر آموزش و پرورش بیان اینکه در زیرنظام های ‏سند تحول بنیادی بیش از ۱۹ درصد برنامه های حوزه پرورشی یعنی ۵۱ برنامه از ۲۵۱ برنامه به آموزش و پرورش اختصاص یافت تاکید کرد: در این راستا ۱۸ برنامه و فعالیت در حوزه نماز، ۸ برنامه در حوزه قرآن، ۱۰ برنامه در حوزه ‏عترت، ۲ برنامه در حوزه امر به معروف و نهی از منکر و یک برنامه خلاقانه برای ایجاد منابع مالی ‏پایدار تنظیم شد.
کمبود ۱۰۰ هزار نیرو در حوزه پرورشی آموزش و پرورش
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه