پوشش استاندارد 25 هزار واحد تولیدی در کشور

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان ملی استاندارد گفت: در حال حاضر در کشور 25 هزار و 600 واحد تولیدی تحت نظارت مستقیم سازمان ملی استاندارد قرار دارند.
به گزارش اقتصادسرآمد، مصطفی رامندی در مراسم تجلیل از واحدهای نمونه تولیدی استان اردبیل همزمان با روز جهانی استاندارد اظهار کرد: ما الزم استاندارد را در برنامه‌های پنجم و ششم توسعه به جد پیگیری کردیم که این امر نشان دهنده این است که باید با تحول در استانداردسازی محصولات به سمت استاندارد اجباری که بار تشویقی نیز داشته باشد، حرکت کنیم.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 800 قلم کالا مشمول استاندارد اجباری در کشور هستند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 25 هزار واحد از 130 هزار واحد تولیدی کشور که در سامانه ثبت نام شده، تحت پوشش استاندارد است که با بیش از 3 هزار آزمایشگاه همکار و 250 شرکت بازرسی بر فعالیت آنها نظارت می‌شود.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان ملی استاندارد نقطه قوت سازمان را پشتوانه 90 ساله استاندارد ملی ایران اعلام کرد و گفت: علامت استاندارد موجود بر روی کالا اعتماد و اطمینان را در مردم ایجاد می‌کند و همین اعتماد مردمی بزرگترین پشتوانه ما در سازمان ملی استاندارد است.
رامندی به دو سیاست کلی در راستای استانداردسازی با رویکرد خدمت‌محوری اشاره کرد و افزود: شعار امسال روز جهانی استاندارد تحت عنوان استانداردهای ویدیوئی خالق صحنه جهانی انتخاب شده به طوری که هر فردی در جامعه بشری با تمامی استانداردهای جهان سروکار دارد و اگر رفتارهایش طبق چارچوب و استانداردهای اجتماعی نباشد قابل قبول
 نخواهد بود.
وی بیان کرد: تبدیل استانداردسازی به یک مطالبه عمومی و مردمی‌سازی استاندارد و فرهنگسازی آن یکی از سیاست‌های تدوین شده و معرفی از سوی ایزو است که با تکیه بر سرمایه‌های اجتماعی برای نیل به این اهداف در حرکت هستیم.
پوشش استاندارد 25 هزار واحد تولیدی در کشور
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه