رئیس هیات عامل ایمیدرو :

سنگ آهن مورد نیاز ذوب آهن باید تامین شود

اصفهان- سمیه کربلایی-
خبرنگاراقتصادسرآمد : دکتر خداداد غریب پور معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو و مهندس منصور یزدی زاده مدیر عامل ذوب آهن اصفهان شنبه 11 آبان ماه ضمن بازدید از پانزدهمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات و تجهیزات راه سازی و صنایع وابسته» ایران کانمین 2019» در غرفه ذوب آهن اصفهان  به سوالات اصحاب رسانه و خبرنگاران پاسخ دادند .
دکتر غریب پور گفت : بر اساس قانون رفع موانع تولید ، سنگ آهن مورد نیاز ذوب آهن باید تامین شود و لذا ایمیدرو هر گونه همکاری را در این زمینه انجام می دهد .
وی افزود : صنایع معدنی نباید وارد فاز تولید فولاد شوند چرا که این امر می تواند مشکلات بسیاری برای فولادسازان به جهت تامین مواد اولیه ایجاد کند .
رئیس هیات عامل ایمیدرو اظهار داشت :  با مصوبه اختصاص یک میلیون و 750 هزار تن سنگ آهن به ذوب آهن اصفهان ، تلاش کردیم به صورت پایدار ، نیاز این شرکت به سنگ آهن را تامین کنیم . مهندس یزدی زاده نیز با تاکید بر کیفیت انواع ریل های تولیدی ذوب آهن اصفهان گفت: انواع ریل های تولید شده در این شرکت به ویژه ریل قطارهای پرسرعت مطابق با استانداردهای بین المللی تولید شده و توسط شرکت بازرس فني و ناظر کیفی شرکت راه آهن نیز تایید شده است .
وی به عوارض وضع شده بر صادرات سنگ آهن نیز اشاره کرد و افزود: وضع عوارض 25 درصدی بر صادرات اين ماده معدني بازدارنده نیست و پیش بینی می شود برای حمایت از تولید ملی و رونق تولید داخلی این میزان عوارض در آینده نزدیک افزایش یابد .
وی افزود : مسئولین امر در تلاش هستند ،  تا سنگ آهن مورد نیاز شرکت های داخلی تامین نشود از صادرات سنگ آهن به طور جدی جلوگیری کنند .
مهندس یزدی زاده به فرایند تامین ریل مورد نیاز راه آهن پرداخت و گفت: ذوب آهن در مناقصه تامین ریل مورد نیاز شرکت زیر ساخت راه آهن شرکت کرد و برنده این مناقصه شد و ریل مورد نیاز راه آهن را نیز مطابق با برنامه توليد کرده و تحويل داده است.البته معتقدیم تا وقتی ذوب آهن به عنوان تنها تولید کننده داخلی ریل های با کیفیت محسوب می شود ،برگزاری مناقصه تامین ریل مورد نیاز داخل مفهوم خاصی ندارد.
مدیر عامل ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه صادرات این شرکت مطابق با برنامه محقق شده است به توافق حاصل شده با شرکت های زغال سنگی نیز اشاره کرد و گفت: ذوب آهن با شرکت های تامین کننده زغال سنگ به توافق دراز مدت و تعامل مناسب رسیده است و مطالبات این شرکت ها نیز به حداقل کاهش یافته است.
وي به تولید و تامین تیرآهن مورد نیاز بازار داخلی توسط این شرکت تاکید کرد و اظهار داشت: بنا بر اظهار نظر و تایید سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان ، ذوب آهن طی یک سال گذشته عرضه تیرآهن را افزایش داده است . مهندس يزدي زاده ، روند قیمت تیرآهن و میلگرد را مطابق با افزایش نرخ مواد اولیه ندانست و تاکید کرد: با نشست ها و برنامه هایی که داریم درصدد هستیم افزایش قیمت محصولات ذوب آهن به روز رسانی شده و بر اساس ارزش واقعی خود به بازار عرضه شود .
سنگ آهن مورد نیاز ذوب آهن باید تامین شود
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه