جای خالی نمایشگاه دائمی فرش دستباف در کرمانشاه

کرمانشاه-خبرنگاراقتصادسرآمد : رئیس خوشه فرش و گلیم استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه به یک نمایشگاه دائمی عرضه فرش دستبافت نیاز دارد. محمود فیضی با اشاره به پتانسیل‌هایی که کرمانشاه در حوزه فرش دارد، اظهار کرد: فرش کرمانشاه از بعد کیفیت، نقشه و... حرف برای گفتن دارد و بافندگان زیادی نیز در این عرصه مشغول به کار هستند.
وی از جای خالی محلی دائمی برای عرضه محصولات و بافته‌های فرش‌بافان کرمانشاه یاد کرد و افزود: این نمایشگاه باید جایی مختص بافندگان باشد که بتوانند تولیدات خود را بدون واسطه به دست خریداران برسانند.
رئیس اتحادیه فروشندگان فرش با بیان اینکه چنین نمایشگاهی به نوع شناسنامه بافندگان خواهد بود، تاکید کرد: مهمترین نکته در برپایی چنین نمایشگاه دائمی محل آن است.
فیضی خاطرنشان کرد: چنین محلی باید با همکاری دستگاه‌های مرتبط تامین شود و در اختیار بافندگان قرار بگیرد، زیرا خود بافندگان معمولا بنیه مالی قوی ندارند که بخواهند محلی را تامین کنند و یا اجاره بابت آن پرداخت کنند، چون ممکن است فرش حتی چندماه هم در نمایشگاه بماند و سودی عاید فروشنده نشود.
وی اظهار کرد: اگر چنین نمایشگاهی داشته باشیم، زمانی که هیات‌های تجاری دیگر کشورها و یا حتی مردم استان‌های دیگر به کرمانشاه می‌آیند می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند و قراردادهای خوبی هم بین بافندگان و متقاضیان منعقد شود.
رئیس خوشه فرش و گیم کرمانشاه معتقد است، راه‌اندازی چنین نمایشگاه دائمی هم به تقویت بنیه مالی و افزایش فروش بافندگان کمک می‌کند و هم کمکی برای تکمیل زنجیره فرش در کرمانشاه است.
جای خالی نمایشگاه دائمی فرش دستباف در کرمانشاه
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه