عضو کمیسیون اقتصادی:

احتمال حضور رییس جمهور در مجلس

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: فردا جلسه غیرعلنی در مجلس شورای اسلامی با تیم اقتصادی دولت خواهیم داشت و احتمالا روز دوشنبه نشست مشترک مجلس با رییس جمهور برگزار شود تا بخشی از دغدغه ایجاد شده و التهاب ناشی از افزایش قیمت بنزین مدیریت شود.
محمدرضا پورابراهیمی افزود: با اجرای پروژه فاضلاب، آب بخش زیادی از واحدهای صنعتی جایگزین می شود و آب چاه های کشاورزی به جای صنعت به روستاها منتقل خواهد شد.
پورابراهیمی با اشاره به مشکلات فضاهای آموزشی شهرستان کرمان بیان کرد: مدیران باید توجه داشته باشند که برگشت اعتبارات در شرایط کنونی قابل قبول نیست.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشکل شهر کرمان این است که در زمان سرشماری جمعیت افراد به مناطق دیگر رفته اما در استفاده از خدمات آموزش، بهداشتی و ... در کرمان هستند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه فضای کشور بعد از تصمیم افزایش قیمت بنزین خاص شد، گفت: قانون هدفمندی یارانه ها در سال ۸۹ اجرا شد و مصوب بود با ایجاد قیمت متناسب با منطقه، از قاچاق سوخت جلوگیری، مصرف بی رویه را مدیریت کند و به عدالت نزدیک تر باشد.
وی افزود: در این قانون دیده شد منابع حاصل از اجرا برای یارانه نقدی و غیرنقدی، حمایت از تولید و ... استفاده شود.
پورابراهیمی با بیان اینکه در دولت دهم اجرای قانون در مصارف انحراف جدی پیدا کرد، افزود: در قانون هدفمندی اختیاراتی به دولت برای اصلاح قیمت حامل های انرژی داده شد و هرساله دولت و مجلس بر سر این موضوع توافق می کنند. عددی که در قانون بودجه دیدیم حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان در اختیار دولت است و با توجه به مصرف روزانه ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین، این افزایش قیمت ها منطقی نبود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش قیمت را چند ماه قبل رییس مجلس در جلسه غیرعلنی به نظر نمایندگان گذاشت و بحث شد و همه سناریوها کنار گذاشته و گفتند امسال شرایط سختی است و نباید اجرا شود.
وی افزود: تخلیه تورمی شوک ارزی زمان می برد و نظر ما این بود تصمیم برای افزایش قیمت به دلیل فضای روانی که بیش از تورم واقعی است، اجرا نشود و در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پیشنهاد ما عدم افزایش قیمت و تنها بحث عوارض بود. (یعنی کسانی که مصرف بیش از حد دارند، عوارض بپردازند).
پورابراهیمی با تاکید بر اینکه سعی می کنیم راهکارهای مناسب تری اتخاذ شود و مطالبات مردم دیده و مراقبت شود تا کسی نخواهد از این فضا علیه نظام و مبانی انقلاب سوءاستفاده کند تصریح کرد: به جد هشدار می دهیم به کسانی که می خواهند از شرایط پیش آمده علیه انقلاب، نظام و مقم معظم رهبری رهبری انتقام جویی کنند.
 احتمال حضور  رییس جمهور در مجلس
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه