مسئله قرنطینه باید جدی گرفته شود

مسئله قرنطینه باید جدی گرفته شود. مجامع عمومی چه در مکان‌های مقدس و چه غیرمقدس و هر چه هست باید تعطیل شود و ‏براساس نظرات علمی و کارشناسی مسائل دنبال شود.‏مردم یا تابع شرع هستند یا عقل یا هردو و عقل و شرع در این شرایط می‌گوید هر کاری که باعث ضرر به ‏انسان دیگری می‌شود نباید انجام گیرد. اگر احتمال این وجود دارد که با سفر به شهر دیگری جان مردم آن شهر به خطر بیفتد، آن ‏سفر حرام است. عقل هم می‌گوید باید کاری کنیم که سلامت جامعه حفظ شود و یکی از راه‌هایی که همه دنیا توصیه می‌کنند ترک ‏سفر در این شرایط است.‏ مسئولان نیز باید بازگو کننده نظرات همین کارشناسان باشند. بشر در چنین مسائلی باید دنبال راه حل‌های علمی باشد و کسان ‏دیگری که کارشناس نیستند نباید دخالت کنند.‏
به گزارش اقتصادسرآمد به نقل از ایسنا، یک عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در شرایط شیوع بیماری کرونا سفر رفتن به لحاظ شرعی و عقلی درست نیست.
حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی فاضل میبدی با اشاره به ضرورت مقابله کارشناسی با بیماری کرونا اظهار کرد: در مسائل بهداشتی و طبی همه باید پیرو نظرات کارشناسان و پزشکان باشند. مسئولان نیز باید بازگو کننده نظرات همین کارشناسان باشند. بشر در چنین مسائلی باید دنبال راه حل‌های علمی باشد و کسان دیگری که کارشناس نیستند نباید دخالت کنند.
وی همچنین با اشاره به ضرورت همکاری مردم و حاکمیت برای مقابله با کرونا خاطر نشان کرد: متأسفانه اعتماد بین مردم و دولت کم شده است و برای مردم این اشکال وجود دارد که چرا زودتر شیوع بیماری اعلام نشد در این شرایط دولت باید کاری کند که اعتماد مردم بیشتر شود اما شاهدیم که آمار مربوط به این بیماری از چند منبع مختلف و با ارقام مختلف اعلام می‌شود و همین باعث شده که مردم کمتر حرف گوش دهند ولی این‌ها دلیل نمی‌شود که قواعد پزشکی زیر پا گذاشته شده و افراد هر کاری دلشان خواست انجام دهند.
وی تأکید کرد: مسئله قرنطینه باید جدی گرفته شود. مجامع عمومی چه در مکان‌های مقدس و چه غیرمقدس و هر چه هست باید تعطیل شود و براساس نظرات علمی و کارشناسی مسائل دنبال شود.
وی خاطر نشان کرد: مردم یا تابع شرع هستند یا عقل یا هردو و عقل و شرع در این شرایط می‌گوید هر کاری که باعث ضرر به انسان دیگری می‌شود نباید انجام گیرد. اگر احتمال این وجود دارد که با سفر به شهر دیگری جان مردم آن شهر به خطر بیفتد، آن سفر حرام است. عقل هم می‌گوید باید کاری کنیم که سلامت جامعه حفظ شود و یکی از راه‌هایی که همه دنیا توصیه می‌کنند ترک سفر در این شرایط است.
مسئله قرنطینه باید  جدی گرفته شود
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه