نمایندگان مجلس درباره عوامل ظهور موج دوم کووید 19چه گفتند؟

بی توجهی مردم و دولت سبب شیوع مجدد کرونا

گروه مجلس- موج دوم بیماری کرونا اینبار با شدت بیشتری خود را نشان داد تا جایی که میزان قربانیان کرونا در تیرماه به بیش از ۵ هزار نفر رسیدند، زمانیکه که کارد به استخوان برسد فرقی ندارد پزشک باشی یا پرستار و یا بهیار، اینجا همه آموخته و قسم خورده‌اند بدون منت به خلق خدا خدمت کنند، حتی اگر به قیمت تمام شدن جانشان تمام شود، کرونا روی دیگر از صبوری و بردباری را نشان داد تا جایی که کادر درمانی خسته از تلاش‌های شبانه و روزی، مرگ ۲۰۰ تایی هر روز هموطنان طاقت از صبرشان برد و امروزه صراحتا اعلام کردند که «کم آوردیم!» سوال اینجاست چرا موج دوم کرونا بسی سخت‌‌تر از موج اول بود تا جایی که با ترافیک اتاق‌های آی‌سی‌یو مواجه شدیم و با آمار ۲۰۰ تایی اعلام می‌کنیم در کنترل بیماری عقبگرد داشتیم؟!
به گزارش اقتصادسرآمد، موج دوم بیماری کرونا اینبار با شدت بیشتری خود را نشان داد؛ تا جایی که میزان قربانیان کرونا در تیرماه به بیش از ۵ هزار نفر رسیدند. اما چه شد که این موج کنترل نشد؟
افزایش ۲۰۰ نفری قربانیان و هشدارهای پی‌در پی مسئولان همه و همه نشان از وخیم بودن اوضاع می‌داد، دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت و درمان با بیان اینکه با ریختن ترس مردم و برگزاری عزا و عروسی، دورهمی و... در خرداد ماه، افزایش آمار مرگ و میر کرونا در تیر ماه را مشاهده کردیم، درباره واکسن این بیماری آب پاکی را روی دست همگی ریخت و تاکید کرد: اینکه می گوییم ۱۸ ماهه یا ۲۴ ماهه ممکن است به واکسن کرونا دست می‌یابیم یک شاهکار خواهد بود؛ این در حالی است که بعد از چند دهه درگیری با ویروس ایدز و همچنین مالاریا، اما هنوز واکسن این بیماریها کشف نشده است.
فاطمه محمد بیگی عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مورد خیز مجدد بیماری کرونا می‌گوید: کرونا ویروس بیماری نوپدیدی که مرتب در حال تغییر رفتار است و متاسفانه سخت کشور را در بر گرفته و شاهد قربانی شدن بسیاری از هموطنان با شیوع این بیماری هستیم، این تغییر رفتار منجر به عدم کنترل بیماری توسط دانشمندان و پزشکان شده است.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از کنترل نشدن بیماری تاکید می‌کند: بعد از پنج ماه مبارزه با ویروس کرونا امروزه شاهده خستگی مردم و مسئولان بودیم در این بین پیش بینی‌هایی که در مورد این ویروس از طرف متخصصان سلامت شده درست از آب نیامده و منجر به شدت یافتن این بیماری در چند روز اخیر شد . اسفند و فرودین ماه فرصت طلایی برای کنترل بیماری بود که توسط دولت نادیده گرفته شد چه در مبحث قرنطینه چه در راستای کنترل و ارائه خدمات و همه این عوامل دلیلی بر شدت یافتن این بیماری شد.
به گزارش خانه ملت، در ادامه سید محمد پاک مهر نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در مورد شیوع مجدد بیماری کرونا می‌گوید: حساسیت که اوایل نسبت به ویروس کرونا وجود داشت کاهش پیدا کرده است که این بی‌توجهی بخشی مربوط به دولت قسمتی مربوط مردم است در این میان تغییر رفتار ویروس در خیز مجدد بیماری کم بی‌تاثیر نبوده است، مردم، دولت و تغییر رفتار ویروس سه قطعه پازلی هستند که آمار مرگ و میر این بیماری به تازگی افزایش داده‌اند.
داشتن اطلاعات نادرست و ناقص کنترل بیماری را سخت‌تر از ابتدای شیوع آن کرد در این میان جای خالی مدیریت درست در مدیریت بحران در مواقع اضطراری منجر شد تا کنترل بیماری از دست مردم و مسئولان خارج شود. خدماتی که می‌توانست هزینه کنترل بیماری را کاهش دهد، امروزه چند برابر هزینه مالی بر روی دوش دولت گذاشته است. 
در این راستا نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس یازدهم تاکید می‌کند: تصوری که از ویروس کرونا در گذشته داشتیم با عملکرد جدید آن درست از آب در نیامد به فرض مثال در گذشته متصور بودیم که این ویروس با کودکان کاری ندارد و خاص افراد مسن و میانسال است؛ اما امروزه شاهد قربانیان کوچک این ویروس ناشناخته هم بودیم، کووید ۱۹ سن و سال، عدد و رقم برایش ناشناخته است، مبنا را بر این گذاشتیم که گرما عاملی بر نابودی بیماری است اما امروزه شاهد اوج گیری آن در چله تابستان در استان‌های گرمسیر مثل خوزستان، هرمزگان و شهرهای جنوبی هستیم.
بی توجهی مردم و دولت سبب شیوع مجدد کرونا
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه