بازپس‌گیری کرسی ایران در سازمان جهانی هواشناسی پس از ۱۰ سال

تقریبا 10 سال سازمان هواشناسی ایران از مجامع بین‌المللی دور بود تا اینکه در سال ۲۰۱۹ و در حالی که در داخل کشور هنوز ‏خیلی‌ها بنده را نمی شناختند در کنگره سازمان جهانی هواشناسی شرکت کردیم و من به جلسه سازمان جهانی هواشناسی رفتم. در ‏شورای اجرایی سازمان هواشناسی ۳۷ کشور عضو هستند که حق رای دارند.‏ در سازمان جهانی هواشناسی نیز وقتی موقع انتخاب اعضای شورای مرکزی می‌شود یک شاخص مهم، تراز جنسیتی است که ‏اهمیت بسیاری دارد و این بار در انتخاب ایران به عنوان یکی از اعضای شورای مرکزی بعد از ۱۰ سال تاثیرگذار بود.‏به گزارش اقتصادسرآمد به نقل از ایرنا، رییس سازمان هواشناسی کشوری گفت: انتخاب یک مدیر خانم برای ریاست سازمان هواشناسی در عضویت ایران در شورای مرکزی سازمان جهانی هواشناسی و بازپس‌گیری این صندلی پس از ۱۰ سال تاثیرگذار بود.
سحر تاجبخش افزود: وقتی بانوان پست‌های مشابه آقایان را دریافت می‌کنند تلاشی مضاعف دارند که ثابت کنند محدودیتی وجود ندارد و می‌توانند از عهده مسوولیت‌ها بر بیاند.رییس سازمان هواشناسی کشوری با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی در زمینه انتخاب بانوان عملکرد مثبتی داشته است، ادامه داد: در وزارت نیرو هم «رضا اردکانیان» وزیر نیرو پست‌های مهمی به خانم‌ها اختصاص دادند که اتفاقا کارهای حساسی انجام می‌دهند؛ اکنون در بخش آب و برق مدیران موفق خانم داریم.
وی با بیان اینکه انتصاب مدیران خانم در دنیا رواج دارد، ادامه داد: در سازمان جهانی هواشناسی نیز وقتی موقع انتخاب اعضای شورای مرکزی می‌شود یک شاخص مهم، تراز جنسیتی است که اهمیت بسیاری دارد و این بار در انتخاب ایران به عنوان یکی از اعضای شورای مرکزی بعد از ۱۰ سال تاثیرگذار بود.
تاجبخش توضیح داد: تقریبا 10 سال سازمان هواشناسی ایران از مجامع بین‌المللی دور بود تا اینکه در سال ۲۰۱۹ و در حالی که در داخل کشور هنوز خیلی‌ها بنده را نمی شناختند در کنگره سازمان جهانی هواشناسی شرکت کردیم و من به جلسه سازمان جهانی هواشناسی رفتم. در شورای اجرایی سازمان هواشناسی ۳۷ کشور عضو هستند که حق رای دارند.
رییس سازمان هواشناسی کشوری با بیان اینکه ایران بین ۱۰ تا ۱۵ سال بود که در این شورا عضو نبوده و حق رای نداشت، گفت: اما بعد از انتصاب بنده توانستیم از این فرصت استفاده کنیم و مجددا کرسی شورای اجرایی سازمان هواشناسی را بگیریم. آسیا صاحب ۶ کرسی در این شورا از کشورهای بسیار قوی مثل چین، ژاپن و هند است. ما نیز سال گذشته توانستیم جایگزین عربستان در این شورا شویم که موضوع نماینده خانم ایران در این موفقیت تاثیر داشت.
بازپس‌گیری کرسی ایران در سازمان جهانی هواشناسی پس از ۱۰ سال
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه