افزایش ۴۰ درصدی تقاضا  برای تخم مرغ بسته‌بندی شده


دبیرکل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار اعلام کرد: شرکت‌های بسته‌بندی تخم مرغ تحت اختیار هستند و در سال 99 تولیدشان 2.5 برابر شده است یعنی تقاضای مردم حداقل 40 درصد نسبت به سال گذشته برای تخم مرغ بسته‌بندی افزایش پیدا کرده است.
به گزارش اقتصادسرآمد به نقل از ایلنا، فرزاد طلاکش در مورد بازار تخم مرغ کشور اظهار داشت: نرخ مصوب تخم مرغ همان کیلویی 14500 تومان است که دانه‌ای حدود 9600 تومان می‌شود اما نرخ تخم مرغ امروز دانه‌ای حدود 1100 تومان است.
وی ادامه داد: تقاضا خوشبختانه افزایش پیدا کرده است. به دلیل نقش تخم مرغ در ایمنی کرونا سرانه مصرف در دنیا هم افزایش پیدا کرده است. برآورد ما این است که سرانه سالانه مصرف در ایران الان به بالای 210 عدد رسیده باشد، با اینکه تا سرانه سالانه 250 عدد که برای کشور ما استاندارد است فاصله داریم اما نسبت به پایان سال 98 که سرانه سالانه 206 عدد بود، افزایش پیدا کرده است. یکی از دلایل آن تاثیر تخم مرغ بر ایمنی بدن به خاطر ویتامین دی، سلنیوم و روی در تخم مرغ است.
وی درباره استفاده از تخم مرغ بسته بندی توضیح داد:‌ سرانه مردم در مصرف بسته‌بندی تخم مرغ هم بالا رفته است، چراکه برای ایمنی بدن بهتر است که تخم مرغ بهداشتی به جای تخم مرغ فله‌ای مصرف شود. شرکت‌های بسته‌بندی ما تحت اختیار هستند، در سال 99 تولیدشان 2.5 برابر شده است یعنی تقاضای مردم حداقل 40 درصد نسبت به سال گذشته برای تخم مرغ بسته‌بندی افزایش
 پیدا کرده است.
افزایش ۴۰ درصدی تقاضا  برای تخم مرغ بسته‌بندی شده
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه