دستور روحانی به وزرای اطلاعات و کشور درباره استخراج بیت کوین

رییس دفتر رییس جمهوری از دستور حجت الاسلام و المسلمین روحانی به وزارتخانه‌های اطلاعات و کشور برای برخورد جدی با استفاده کنندگان غیرمجاز از برق برای استخراج بیت کوین خبر داد.
به گزارش اقتصاد سرآمد، در روزهای اخیر در مورد ماینینگ غیرمجاز، فعالیت نهادهای دولتی و غیر دولتی در حوزه استخراج رمزارز  حساسیت‌هایی را ایجاد کرده است. استخراج رمز ارزها برق بسیار زیادی را می طلبد و این مسئله به شبکه تولید برق فشار وارد کرده است.  در این بین خبری منتشر شده که در منطقه آزاد رفسنجان گروه توسعه سرمایه گذاری ایران و چین مزرعه بزرگ استخراج بیت‌کوین راه اندازی کرده و مجوزهای لازم را هم گرفته است. 
این ماجرا واکنش های انتقادی زیادی از دولت در پی داشته است در همین رابطه محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور روز گذشته در حاشیه نشست دولت در پاسخ به ادعای نقش دولت در استخراج بیت کوین گفت: "اینکه گفته می‌شود دولت از بیت کوین استفاده می‌کند، یک جفا است. دولت وارد این مسائل نمی‌شود اما در یک سال گذشته فشارهایی بود."
او افزود: «دستگاه ماینر بیت کوین به شکل قاچاق وارد کشور شده بود که دستگاه کوچکی هم است و ورود آن کار سختی نیست. در جاهای مختلف استفاده می‌شده و فشار بر روی دولت آمد که به نوعی آن را ضابطه‌مند و قانونی کند.»
واعظی با بیان اینکه مسئله بیت کوین دو بار در کمیسیون‌های دولت مطرح شد، کسانی که می خواهند از بیت کوین استفاده کنند باید از وزارت صمت اجازه بگیرند و وزارت نیرو هم تایید ‌کند که چگونه از آن استفاده کنند گفت: "بر این اساس، برای نصب در یک حدی اجازه‌هایی داده شده و معلوم است که آنها کجا هستند و می‌توانند با آنها ارتباط بگیرند و بگویند که مثلاً در ماه‌های تابستان یا روزهایی که وارونگی هوا هست، استفاده نکنید یا در روزهای سرد استفاده کنید."
او افزود: «امروز در دولت ادعایی شد که علاوه بر کسانی که اجازه گرفتند، در برخی مرغداری‌ها و جاهای مختلف هم اینها استفاده می‌کنند که رییس‌جمهوری به وزارت اطلاعات و وزارت کشور دستور دادند با جدیت این مسئله را دنبال کنند و اگر در جایی از برق برای بیت کوین استفاده می‌شود، محکم با آنها برخورد کنند.» 
دستور روحانی به وزرای اطلاعات و کشور درباره استخراج بیت کوین
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه