تاریخ انتشار:1401/5/12
به آب انداختن بزرگترین قفس متحرک دریایی در "بندرامیرآباد"

به آب انداختن بزرگترین قفس متحرک دریایی در "بندرامیرآباد"

اقتصاد سرامد - مدیرکل شیلات استان گلستان از به آب انداختن بزگترین قفس دریایی متحرک کشور در بندر امیرآباد خبر داد.

به گزارش اقتصاد سرامد؛ اسماعیل جباری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه توسله پرورش ماهیان در قفش یکی از اقداماتی است که باید در دوره جدید مدیریت شیلات استان توسعه پیدا کند، اظهار کرد: استفاده از نوآوری و اقدامات دانش بنیان در این حوزه در اولویت های ما قرار دارد.

وی با بیان اینکه بزرگترین قفس متحرک دریایی با قابلیت پرورش ۳۰ تن ماهی در هر دوره، توسط بخش خصوصی ساخته و در بندر امیرآباد به آب انداخته شد، افزود: این قفس متحرک دریایی به زودی راهی سواحل استان گلستان در شهرستان گمیشان می شود.

مدیرکل شیلات استان گلستان با تاکید بر اینکه این قفس که به دلیل حجیم بودن و محدودیت های مکانی استان‌در بندرامیراباد احداث شد، خاطرنشان کرد: این بزرگترین قفس متحرک دریایی به قطر ۳۰ متر و مساحت بیش از ۷۰۰ مترمربع با ارتفاع ۶.۵ متر و هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی ساخته شده است.

جباری افزود: از مشخصات دیگر این سازه یک راهرو به عرض ۱.۱ متر و یک اتاق به مساحت ۱۰ متر مربع در بالاترین نقطه قفس می‌باشد که با نصب ۳۶ پایه در بستردریا فرو رفته و با ۳ لنگر به طور کامل مهار می‌شود،

وی تصریح کرد: مقرر است این قفس در کمترین زمان ممکن از محیط عملیاتی حوضچه بندرامیرآباد به مقصد اصلی و نقطه بهره‌برداری خود در سواحل استان گلستان (گمیشان) منتقل شود.

سرپرست اداره کل شیلات گلستان با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت های منحصر به فرد استان گلستان سواحل کم عمق می باشد، ادامه داد: این ظرفیت شرایط مناسبی را برای طرح پرورش ماهی در دریا مهیا کرده است.

جباری با بیان اینکه قطعا با توسعه این طرح رونق تولید آبزیان را در استان و کشور شاهد خواهیم بود، اضافه کرد: در حال حاضر ۶۹  قفس و پن در آبهای استان استقرار یافته که پیش بینی می گردد با استفاده از این طرح امسال ۴۰۰ تن ماهی در استان تولید شود.

برچسب ها : اقتصاد دریا محور شیلات بنادر

اخبار روز
ضمیمه