تاثیر مسدودسازی فضای مجازی بر کسبوکارهای خانگی
بهجای سوق دادن مردم به سمت فیلترشکنها شرایط را بهبود دهید
رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون خاطر نشان کرد: تاکید ما بر ارائه آگاهی نسبت به خدمات ملی و در گام بعدی توسعه زیرساختهاست از اینرو پیشنهاد میدهیم بهجای سوق دادن مردم به سمت فیلترشکنهایی که اتصال و انقطاع دارند و بخش قابل توجهی از جامعه هدف نمیتواند آن را خریداری و نصب کنند شرایط را بهبود بدهند.به گزارش اقتصادسرآمد، خاطره استاد رضایی در پاسخ به این پرسش که بسیاری از زنان شاغل در خانه محصولات تولیدی خود را در پلتفرم اینستاگرام عرضه میکردند که بعد از مسدود شدن این فضا کسبوکار آنها با چالش جدی مواجه شده است در چنین شرایطی چه پیشنهادی برای ادامه فعالیت اقتصادی این بانوان میتوان ارائه داد؟ گفت: بعد از شیوع بیماری کرونا بسیاری از کسبوکارها و خدمات برای ادامه حیات اقتصادی به فضای مجازی منتقل شدند و این مسئله در جایگاه خود باعث جهش توسعه کسبوکارها در فضای آنلاین و مجازی شد و به نوعی میتوان آن را یک نوع توفیق اجباری قلمداد کرد.وی با بیان اینکه در ۱۵ روز نخست فیلترینگ کسبوکارها تصویر روشنی از نحوه ادامه فعالیت خود نداشتند خاطر نشان کرد: تاکید ما بر ارائه آگاهی نسبت به خدمات ملی و در گام بعدی توسعه زیرساختهاست از اینرو پیشنهاد میدهیم بهجای سوق دادن مردم به سمت فیلترشکنهایی که اتصال و انقطاع دارند و بخش قابل توجهی از جامعه هدف نمیتواند آن را خریداری و نصب کنند شرایط را بهبود بدهند.استاد رضایی تاکید کرد: کمیسیون بانوان اتاق تعاون از این وضعیت ناراضی هستند چراکه از نزدیک تبعات این مسدودسازی را لمس کردیم. در شرایط فعلی که مسئولان درجه یک تصمیم گیرنده به این نتیجه رسیدند که باید بحث صیانت از فضای مجازی و کنترل آن را دنبال کنند نخست باید جعبه ایرادهای ما در حوزه فنی٬ کلاسیک و فرهنگی را رصد کنیم و دوم اینکه آیا زیرساختهای برای شیفت شدن به پیامرسانهای داخلی فراهم شده است؟وی با بیان اینکه انتقال به پیامرسان داخلی با دشواری در حال انجام است٬ گفت: پرسش اصلی این است که آیا با تکیه بر پیامرسانهای داخلی میتوان تجارت را با تجار غیر ایرانی دنبال کرد؟ و چگونه کسبوکارها میتوانند با فضای خارج از ایران فعالیت خود را ادامه بدهند آیا ما میتوانیم آنها را متقاعد کنیم که تجار خارجی پیامرسانهای داخلی را نصب کنند و در صورت نصب پلتفرمهای داخلی آیا آنها میتوانند به تجار خارجی سرویس بدهند؟رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون ادامه داد: قوانین نظارتی و مقررات تبلیغات در فضای مجازی با ابعاد مثبت باید در نظر گرفته شود که این قوانین در نهایت به رشد این فضا کمک کند نه به محدود کردن آن.