تاکید حسینی بر نقش ترویج در حوزه شیلات
برنامه عملیاتی ترویجی، نیاز حوزه شیلات برای پیشبرد اهداف و توسعه مصرف آبزی
رییس سازمان شیلات ایران بر نقش مهم آموزش و ترویج در اثربخشی فعالیتهای این حوزه تاکید کرد.به گزارش اقتصاد سرآمد، سید حسین حسینی در جلسه شورای راهبردی تحقیقات علوم شیلاتی کشور که به میزبانی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد با اشاره به رویکرد ترویجی فعالیتهای حوزه شیلات کشور گفت:
راه اندازی گروه همت با موضوع همکاران مردمی ترویج در صنعت شیلات، پیش از تولید، همراه با تولید و پس از تولید، در واقع تجربه خوبی است که سازمان شیلات از گذشته داشته و امروز در قالب گروههای همت از آن استفاده میکند.رئیس سازمان شیلات ایران افزود: علاوه بر تبادل دانش توسط گروه همت، با خبر شدن از مشکلات و مسائل مردم از نتایج خوب این طرح است که با همکاری ترویج کشاورزی در سطح پهنههای تولیدی امکان پذیر است.سیدحسین حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فعالیتهای شیلات کشور نیاز به اطلاع رسانی و با بیان سادهتر صدا و تصویر دارد، گفت: با توجه به مخاطبان بخش شیلات کشور از جمله بهره برداران، همکاران شیلات کشور و مخاطبان عمومی غیر شیلاتی، باید آگاهی بخشی به این افراد با توجه به نیاز هر کدام برنامه ریزی شود.معاون وزیر جهاد کشاورزی، نیاز حوزه شیلات کشور را برای پیشبرد اهداف سازمانی و معرفی محصولات به جامعه و همچنین توسعه آبزی مصرفی در جامعه، نیازمند برنامه عملیاتی ترویجی دانست و گفت: از نگاه سلامت، سفره مردم، الگوی کشت، ایجاد شغل و بهبود معیشت و تجاری سازی صنعت جوان شیلات کشور نیاز به فرهنگسازی و هدایت شبکههای اجتماعی است که تمام این موارد نیازمند ظرفیتهای آموزشی - ترویجی است.