printlogo


صادرات کاشی و سرامیک به ۱۵۰ کشور


دبیر انجمن کاشی و سرامیک تزئینی با بیان اینکه صادرات محصولات ایرانی از ۴۸ کشور به ۱۵۰ کشور افزایش یافته است، گفت: با بازاریابی انجام شده، بازار منطقه را از چین گرفتیم.به گزارش اقتصادسرآمد، اصغر آهنی‌ها در نشست خبری اظهار کرد: در سال‌های گذشته شاهد رشد صادرات محصولات ایرانی به کشورهای مختلف بودیم و با بازاریابی انجام شده، به بازار آفریقا نیز نفوذ و حتی در بازار سخت و پیچیده روسیه نیز بازاری برای خود دست و پا کرده ایم. بنابراین در این صنعت باید به سمت و سویی برویم که کنسرسیوم‌های صادراتی در کشور هرچه بیشتر شکل بگیرد.رئیس انجمن کاشی و سرامیک تزئینی ایران افزود: هزینه حمل و نقل یکی از مهمترین و تعیین‌کننده ترین شاخص‌ها در توسعه صادرات است، به همین دلیل صادرات به کشورهای منطقه و همسایگان در اولویت کار تولیدکنندگان است.به گفته وی، محصولات ایرانی در گریدهای مختلف تولید می‌شود که گرید «عالی» آن در حد و اندازه تولیدات اروپایی است و برخی واحدها بین ۵۰ تا ۶۰ درصد تولیداتشان را روانه بازارهای صادراتی می‌کنندرئیس انجمن کاشی و سرامیک تزئینی ایران به صادرات به کشور پاکستان اشاره و خاطرنشان‌کرد: پاکستان با جمعیت ۲۸۰ میلیون نفری می‌تواند بازار فوق‌العاده‌ای برای ما باشد، با این حال هزینه‌های حمل بالا (به دلیل نبود خطوط ریلی لازم تا مرز پاکستان) و همچنین اعمال تعرفه‌ها و عوارض سنگین گمرکی از سوی پاکستانی‌ها، مهمترین دلایل محقق نشدن این موضوع است. دبیر انجمن کاشی و سرامیک تزئینی ایران خاطرنشان‌کرد: با اقدامات انجام شده در راستای توسعه بازار از سال ۹۹ تاکنون، صادرات محصولات ایرانی از ۴۸ کشور به ۱۵۰ کشور افزایش یافته است.