printlogo


معاون وزیر نفت خبر داد
توزیع ۳۱۵ میلیون لیتر سوخت مایع در شرایط ناترازی گاز در کشور

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به اینکه در هفته گذشته و در شرایط کمبود گاز روزانه ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌ها تحویل شد، گفت: در مجموع روزانه بیش از ۳۱۵ میلیون لیتر سوخت مایع در کشور برای عبور از ناترازی گاز به مصرف رسید.به گزارش اقتصادسرآمد،  جلیل سالاری در مراسم امضای قرارداد تامین، انتقال و توزیع فرآورده‌های نفتی در حوزه شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، شرکت پالایش نفت اصفهان و شرکت راهبر ترابر انرژی با بیان اینکه در بحث ناترازی با جبهه سرد که تا پایان این هفته ادامه دارد همه در آماده‌باش کامل بودند، افزود: توانستیم این چالش را حل کنیم و مشکل سوخت‌رسانی در نیروگاه‌ها و مناطقی که افت فشار در بخش خانگی و صنایع وجود داشت را حل کردیم.مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران ادامه داد: با اقدامات انجام شده، چالشی در عرضه و توزیع سوخت مایع نداشتیم.وی تاکید کرد: روزانه ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌ها، ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین، ۸۵ نفتگاز در حمل و نقل عمومی و ۱۵ میلیون لیتر سوخت مایع در صنایع و سیمان توزیع می‌شود که عدد بزرگی است. وی گفت: هم در مجموعه تولید در پالایشگاه‌ها و هم در حوزه حمل نقل و توزیع برنامه‌ریزی شد تا شرق کشور را با سوخت مایع در صورت قطعی گاز پوشش دهیم.سالاری با بیان اینکه سرمای هوا تا یک هفته آینده ادامه خواهد داشت، افزود: در این مدت نیز مشکلی برای تامین سوخت مایع وجود نخواهد داشت.وی با تاکید بر اینکه با وسایل گرمایشی و ذخیره نفت سفید کمبود گاز را جبران کردیم، ادامه داد: باید به تولید و توزیع توجه کنیم و ظرفیت تولید را افزایش دهیم تا اجرای طرح‌های پالایشی تسریع شود.معاون وزیر نفت ادامه داد: ۱۲ میلیون نفت کوره در پالایشگاه اصفهان تولید می‌شود که باید در آن کیفی‌سازی اتفاق بیفتد.سالاری با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ریزی باید گوگرد را به ۰.۵ درصد برسانیم، گفت: همچنین ۱۲ میلیون لیتر نفت کوره را به فرآورده‌های سبک تبدیل خواهیم کرد.وی با بیان اینکه مطالعات چند سالی است انجام شده و امیدواریم در کوتاه‌مدت، فاز اول اجرا شود، افزود: تحریک تقاضا را در کشور داریم.مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تاکید کرد: سیاست‌گذاری در حوزه انتقال و توزیع انجام شده بود و صاحب برند که تولیدکننده است محصول را مستقیماً به مشتری عرضه کند.