افزایش ظرفیت تولید فرآورده در دستور کار است
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی از زیر پوشش قرار گرفتن شرکتهای صاحب مجاری عرضه از سوی تولیدکنندگان فرآورده خبر داد و گفت: شرکتهای صاحب مجاری عرضه در قالب جدید طرح برندینگ، کار تولید را به موازات انجام میدهند که گام بزرگی در حوزه برندینگ بهشمار میآید.به گزارش اقتصادسرآمد،جلیل سالاری در آیین امضای قرارداد سهجانبه تأمین، انتقال و توزیع فرآوردههای نفتی حوزه شرکتهای زنجیرهای توزیع سوخت (برندینگ) گفت: گام نخست این طرح در پالایشگاه تبریز بهصورت محدود آغاز و مقرر شد در یکی از کلانشهرها نیز اجرایی شود تا بتوانیم بهتدریج، ظرفیت انتقال را ایجاد و خود منطقه، فرآورده را عرضه کند.وی افزود: عرضه فرآورده از سوی تولیدکننده از جمله اهداف طرح برندینگ بود که جایگاه و عرضهکننده، خود صاحب حملونقل هستند و فرآورده را از مخزن انبار شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی دریافت کرده و در منطقه مصرفکننده تحویل دهد.معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش با تأکید بر اینکه این طرح بهعنوان پایلوت در پالایشگاه اصفهان اجرایی و آسیبشناسی میشود و دیگر پالایشگاهها نیز وارد میشوند و حداقل حوزه درونشهری را پوشش خواهند داد، گفت: بحثهای برونشهری و ... نیز در بقیه سیاستها و روابط مالی بهتدریج اتفاق خواهد افتاد تا بتوانیم مصرفکنندگان عمده را مدیریت کنیم و مانع انحراف از مسیر شویم و در عین حال کیفیسازی را بهبود ببخشیم که این موضوع سبب یکپارچگی تولید، توزیع و مصرف خواهد شد.سالاری با اشاره به اینکه امروزه شرکتهایی که صاحب مجاری عرضه هستند، زیر پوشش تولیدکننده قرار میگیرند و کار تولید را به موازات آن انجام میدهند که گام بزرگی در حوزه برندینگ بهشمار میآید، گفت: امیدواریم بتوانیم برندسازی واقعی را در مجموعه شرکت شکل دهیم و ساماندهی کنیم. مجوزهایی که در گذشته در این حوزه ارائه شده بود، غربالگری شده است و اگر این پوششها انجام شود، در عمل هم از مشتری دفاع میشود و هم تولیدکننده محصول خود را عرضه و از محصول خود دفاع میکند و به نوعی سیاست مدیریت مصرف سوخت نیز در کشور اتفاق خواهد افتاد.وی تأکید کرد: امیدواریم این قرارداد زمینهای برای اقدامهای بعدی شود و در پالایشگاههای دیگر نیز اتفاق بیفتد و بتوانیم محصول را بهصورت مستقیم بهدست مصرفکننده برسانیم و سیاستی که در طرح برندینگ نهفته است، در همه ابعاد در این قرارداد پیادهسازی شود و زیرساختی که در شرکت حملونقل اصفهان تشکیل شده است، در دیگر شرکتهای پالایشی نیز شکل بگیرد.مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی بیان کرد: امیدواریم با مجوزی که با مجموعههای بانکی برای واردات خودرو به شرط اسقاط امضا شد، بتوانیم ظرفیت انتقال را در چرخه حملونقل افزایش دهیم و بخش بیشتر مجاری عرضه داخل شهری به این طرح اضافه شود و بتوانیم از این ظرفیت در مواقع بحران استفاده کنیم.