printlogo


یک روزنامه کره‌ای طی گزارشی نوشت:
نگرانی‌ کشتیرانی کره جنوبی از تبعات اظهارات نسنجیده رئیس‌جمهور کره در مورد ایران

اتحادیه مالکان کشتی کره جنوبی از تبعات اظهارات نسنجیده رئیس‌جمهور این کشور در مورد ایران بر صنعت کشتیرانی و اقتصاد این کشور ابراز نگرانی کرد.
به گزارش اقتصادسرآمد، یک روزنامه کره‌ای طی گزارشی نوشت، درگیری دیپلماتیک اخیر کره می‌تواند بر صنعت کشتیرانی این کشور تاثیر بگذارد و کشتیرانی کره در این رابطه محتاطانه عمل می‌کند.
روزنامه کره تایمز طی گزارشی نوشت، درگیری دیپلماتیک کره با ایران که با اظهارات اخیر یون سوک یول، رئیس جمهور این کشور که ایران را دشمن اصلی امارات متحده عربی معرفی کرد، شعله ور شده است، تهدید احتمالی برای صنعت کشتیرانی این کشور به شمار می رود به طوری که، اتحادیه مالکان کشتی کره (KSA)، چهارشنبه گذشته، به کشتی های در حال تردد در خلیج فارس و تنگه هرمز هشدار داد که هوشیار بمانید.‌
نگرانی هایی در مورد تأثیرات منفی احتمالی اختلاف دیپلماتیک با ایران بر اقتصاد کره وجود دارد، چراکه کره جنوب بیش از 70 درصد نفت خام وارداتی خود را از طریق تنگه هرمز حمل می‌کند.
رئیس‌جمهور کره جنوبی در سفر اخیرش به امارات در اظهاراتی تفرقه افکنانه سعی کرد کابوس این کشور از کره شمالی را به روابط ایران و امارات تعمیم دهد. اقدام او به گزافه‌گویی علیه جمهوری اسلامی ایران که ایران را دشمن امارات و تهدیدی برای این کشور خطاب کرد.