توسعه آبزیمصرفی با برنامههای عملیاتی ترویجی و هدایت شبکههای اجتماعی
رئیس سازمان شیلات ایران گفت: حوزه شیلات برای پیشبرد اهداف سازمانی و توسعه آبزیمصرفی، نیازمند برنامه عملیاتی ترویجی است که این امر نیازمند فرهنگسازی و هدایت شبکههای اجتماعی است.به گزارش اقتصادسرآمد، سیدحسین حسینی در جلسه شورای راهبردی تحقیقات علوم شیلاتی کشور در موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، از نقش آموزش و ترویج در اثربخشی فعالیتهای شیلاتی سخن گفت.وی با اشاره به رویکرد ترویجی فعالیتهای حوزه شیلات کشور گفت: راهاندازی گروه همت با موضوع همکاران مردمی ترویج در صنعت شیلات، پیش از تولید، همراه با تولید و پس از تولید، در واقع تجربه خوبی است که سازمان شیلات از گذشته داشته و امروز در قالب گروههای همت از آن استفاده میکند، این تجربه همان رسالت ترویجی است.این مقام مسوول افزود: علاوه بر تبادل دانش توسط گروه همت، باخبرشدن از مشکلات و مسائل مردم از نتایج خوب این طرح است که با همکاری ترویج کشاورزی در سطح پهنههای تولیدی امکانپذیر است.حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فعالیتهای شیلات کشور نیاز به اطلاعرسانی و با بیان سادهتر صدا و تصویر دارد، گفت: با توجه به مخاطبان بخش شیلات کشور از جمله بهرهبرداران، همکاران شیلات کشور و مخاطبان عمومی غیرشیلاتی، باید آگاهیبخشی به این افراد با توجه به نیاز هر کدام برنامهریزی شود.وی افزود: مهندسی کردن ذهن مخاطبان، کار چندوجهی ترویج و مروجان است.معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه حوزه شیلات کشور برای پیشبرد اهداف سازمانی و معرفی محصولات به جامعه و همچنین توسعه آبزیمصرفی در جامعه، نیازمند برنامه عملیاتی ترویجی است.