خطوط بزرگ کشتیرانی کانتینری جهان در جستجوی کشتیهای دستِ دوم
ثبات شاخصهای کانتینری باعث افزایش تقاضا در حملونقل کانتینری شده که در این ارتباط شرکتهای بزرگ کانتینری به علت مناسب بودن قیمت کشتیهای دست دوم که از نرخ اجاره پایینی نیز برخور دارند، نسبت به خرید یا اجاره تلاش میکنند.
به گزارش اقتصادسرآمد از The Loadstar؛ در حال حاضر خطوط کشتیرانی MSC برای افزودن تعداد کشتی دستِ دوم به ناوگان خود ۳۰۰ کشتی دستِ دوم را با قدمت ۲۰ ساله به قیمت هر کدام ۲۲.۵ دلار خریداری کرده است تا با نرخ کمتری اجاره دهد؛ زیرا کشش بازار به سمت نرخهای اجاره پایین است.از سوی دیگر خط کشتیرانی CMA CGM فرانسه در بازار خرید و فروش کشتیهای دست دوم فعال شده و شرکت مرسک در دو هفته اخیر به خرید کشتیهای دستِ دوم روی آورده است.بر اساس این گزارش محرک اصلی خرید کشتیهای دستِ دوم، بالا رفتن تقاضا در این قبیل کشتیها است که از نرخ اجاره پایینتری برخوردارند.در این راستا شرکتهای مختلف چینی از فروشندگان عمدۀ کشتیهای دستِ دوم به خطوط کشتیرانی بزرگ هستند.بر اساس آمار کارگزاران کشتی لندن، شرکت CMA CGM فرانسه هفته پیش ۱۳ کشتی دستِ دوم را خریداری و آن را به اپراتورها اجاره داد.در این راستا یک کارگزار کشتی نیز به سایت The Loadstar گفت: در حال حاضر متقاضیان زیادی برای اجاره کشتیهای دستِ دوم وجود دارد که شرکتهای بزرگ کشتیرانی از این موقعیت استفاده کرده و نسبت به خرید یا اجاره کشتیهای دست دوم اقدام میکنند.مانا