مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان خبرداد
پیشرفت ۸۶ درصدی لایروبی کنارههای بلوار ساحلی انزلی
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان اعلام کرد: ۶۲۰ متر (حدود ۹۴ هزار متر مکعب) از حدود ۷۰۰ متر مسیر کنارههای بلوار ساحلی انزلی که محل استقرار تعاونیهای قایقرانی بود تا سه متر عمق در حال لایروبی است و این پروژه با ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی همچنان درحال انجام است. به گزارش اقتصادسرآمد، حسین یونسی به ایرنا گفت: کاهش یک متر و ۸۰ سانتیمتری تراز آب دریای خزر موجب شد کنارههای بلوار ساحلی انزلی که محل استقرار ایستگاههای تعاونی قایقرانی بود کاملا خشک شود و سازمان بنادر و دریانوردی در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی از بهمن ماه ۱۴۰۱ دستور لایروبی این مسیر را صادر کرد.وی با بیان اینکه وظیفه قانونی سازمان بنادر و دریانوردی لایروبی مسیر تردد کشتیهاست، اظهار کرد: در این راستا مسیر ۷۰۰ متری کناره بلوار ساحلی انزلی برای شناورهای لایروب ناشناخته بود و کف سنگی دریا یکی از این لایروبها را دچار مشکل کرد و پیمانکار با لایروب اجارهای کار را ادامه داده است.وی تصریح کرد: با این مقدار لایرویی کناره بلوار ساحلی تا چهار سال آینده نیاز به لایروبی ندارند اما باید به این نکته توجه داشت لایروبی به تنهایی چاره این مشکل نیست.وی عنوان کرد: اگر این محدوده لایروبی شود اما آبخیزداری انجام نشود و حقابه تالاب پرداخت نشود و فاضلابها مجدد به تالاب سرازیر شود پس از ۶ ماه تا یکسال محل لایروبی شده به وضعیت سابق برمیگردد.یونسی با بیان اینکه طبق قوانین محیط زیست و منابع طبیعی متولی تالاب هستند، گفت: باید برای لایروبی تالاب برنامهریزی جامعی صورت گیرد و همه دستگاهها در این کار مشارکت داشته باشند.وی در ادامه شرایط اسکلههای مجتمع بندری انزلی را بهترین وضعیت ممکن دانست و افزود: بنادر و دریانوردی گیلان با برنامه ریزی صحیح پس از لایروبی بندر آستارا کل تجهیزات لایروبی را در انزلی مستقر کرد و اکنون بیش از ۸۰ درصد اسکلههای مجتمع بندری انزلی لایروبی شدند.وی تصریح کرد: مشکلاتی در دهانه ورودی داخل حوضچه اصلی وجود داشت که توسط لایروب یاسین برطرف شد و لایروبی ۲ اسکله پنج و ۶ نیز شروع شده که در صورت اتمام این بندر بهترین وضعیت را در بین بنادر شمالی خواهد داشت.