printlogo


راهکارهای نوین جذب گردشگران ورزشی به شهر بندر کنگ


صادق زحمت‌زاد خوری - امروزه صنعت گردشگری (توریسم) در دنیا یکی از منابع مهم درآمد و در عین حال، از عوامل موثر در تبادلات فرهنگی بین کشورهاست و به عنوان گسترده‌ترین صنعت خدماتی جهان حایز جایگاه ویژه‌ای است. از این رو، بسیاری از کشورها در رقابتی نزدیک و فشرده در پی‌افزایش بیش از پیش منافع و عواید خود از این صنعت هستند. 
ارائه تسهیلات تشویقی به سرمایه‌گذاران جهت توسعه سرمایه‌گذاری مناطق گردشگری مانند وام وتسهیلات ویژه
حضور مستمر در نمایشگاه‌های داخل و خارج از کشور، ایجاد سایت اینترنتی تهیه بروشور به زبانهای رایج اروپایی و تبلیغ سایت‌های توریستی منطقه از طریق کانال‌های ماهواره‌ای رسمی و قانونی. 
تهیه و اجرای کامل طرح جامع گردشگری شهر بندر کنگ در کنار تدوین برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت برای بهره‌برداری هر چه سریعتر از پتانسیل‌های موجود منطقه نمونه گردشگری شهر بندرکنگ
همکاری و هماهنگی ما بین نهادهای مرتبط با امر توریسم در شهر بندر کنگ  
طرح‌های ایجاد و توسعه مراکز و قطب‌های جدید توریستی در شهر بندر کنگ 
کاهش وابستگی فصلی جریان‌های گردشگری به فصل زمستان و بهار و فراهم کردن امکانات برای فصل تابستان و پاییز 
نقش گردشگری فرهنگی و جایگاه آن در اقتصاد کلان کشورها و تمام مناطق گردشگری توسط برنامه‌ریزان در این حوزه مورد توجه قرار گیرد.  
ایجاد مراکز ورزش‌های آبی با تجهیزات کافی جهت رفاه گردشگرانی که قصد اقامت در مناطق ساحلی دریا با قابلیت‌های ژئوتوریسم و ورزشهای خاص را دارند.
 افزایش تنوع در عرضه جاذبه‌ها و امکانات توریستی طبیعی و ساحل گردشگری شهر بندر کنگ 
 لزوم بازنگری مجدد سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان در انتخاب مناطق نمونه گردشگری جهت سرمایه‌گذاری در شرایط فعلی مدیران گردشگری استان منطقی است که بر روی مناطق مستعد برنامه‌ریزی ویژه کنند مانند منطقه نمونه گردشگری شهر بندر کنگ.
 به مدیران گردشگری توصیه می‌شود در ارزیابی مناطق نمونه گردشگری از داده‌ها و روش‌های کمی در تصمیم‌گیری‌های خود استفاده کنند.
تبلیغات و بازیابی به عنوان دو اهرم موثر در توسعه گردشگری شهر بندر کنگ در نظر گرفته شود.