printlogo


ارائه طرحی برای دوگانه‌سوز کردن خودروهای دیزلی


عضو انجمن وسایط نقلیه گازسوز گفت: اگر از ظرفیت‌های موجود CNG‌ کشور استفاده کنیم، بدون هیچ هزینه‌ای برای ایجاد زیرساخت‌های جدید، می‌توانیم ناترازی فعلی بنزین را از طریق CNG رفع کنیم.به گزارش اقتصادسرآمد، محمود قاسمی، عضو انجمن وسایط نقلیه گازسوز تسنیم، اظهار داشت: محور توسعه کشور گاز طبیعی تعریف شده که به‌خاطر ذخایر عظیم گاز در کشور و زیرساخت‌های تکمیل شده در این بخش است.وی افزود: بر همین مبنا، از سال 1385 صنعت CNG‌در ایران شکل گرفت و در طی دو دهه اخیر، این صنعت رشد بالنده‌ای را در کشور تجربه کرده است.قاسمی با بیان اینکه "نقش موثر CNG در جایگزینی با مصرف بنزین بر کسی پوشیده نیست"، گفت: امروزه بالغ بر 23 تا 24 میلیون مترمکعب در روز CNG با مصرف بنزین جایگزین می شود و اگر سوخت CNG‌ و صنعت توسعه یافته آن را نداشتیم، امروز این میزان بنزین باید از مسیر واردات تأمین می شد.وی ادامه داد: متأسفانه برخی از سیاست‌ها در راستای حمایت از این صنعت نبود و شاهد هستیم که صنعت CNG در برهه‌های مختلف، مورد حمایت قرار نگرفته است.عضو انجمن وسایط نقلیه گازسوز تصریح کرد: قیمت بنزین متناسب با شرایط تورمی کشور افزایش نیافته و فاصله قیمت بنزین و CNG نیز به‌گونه‌ای نبوده که مصرف کننده به سمت مصرف CNG ترغیب شود.وی افزود: عدم رشد متوازن CNG در کشور به ورشکستگی این صنعت در مقاطعی منجر شد و سالهای 91 و 92، شاهد اوج بحران صنعت CNG در کشور بودیم.قاسمی با بیان اینکه "توسعه صنعت CNG‌ در کشور یک اقدام درست و ضروری بود که به طور مستمر و آنطور که باید مورد حمایت قرار نگرفت"، گفت: در سال 98 بحرانی را در بحث بنزین داشتیم که چاره‌ای جز افزایش نرخ در آن برهه زمانی وجود نداشت، مجددا علی رغم تمامی عدم حمایت‌ها و آسیب‌هایی که به صنعت CNG تحمیل شده بود، باز هم این صنعت CNG بود که بعد از بحران بنزینی سال 98، به کمک کشور آمد.