printlogo


رایزنی برای راه اندازی خط مستقیم کشتیرانی از چین و دبی به قشم


در جلسه ای با حضور مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم و مسئولان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پیرامون راه اندازی خط دریایی حمل کالای مستقیم از چین و دبی به بندر کاوه قشم مذاکره شد.
به گزارش اقتصادسرآمد، مختار گرشاسبی با بیان این مطلب، افزود: در این جلسه مقرر گردید بندر کاوه با توجه به ظرفیت های موجود از جمله عمق ۲۱ متری آبخور اسکله، استقرار اپراتور، تجهیزات و امکانات تخلیه و بارگیری کانتینری به عنوان تکمیل کننده بندر شهید رجایی در حوزه هاب دپوی کالای وارداتی مواد اولیه واحدهای تولیدی کشور و منطقه آزاد قرار گیرد.
وی ادامه داد: مطابق مذاکرات صورت گرفته و برنامه ریزی انجام شده، قرار است در فاز اول، ورود کشتی های تا ۱۰۰۰ کانتینر در این بندر پهلوگیری داده شوند و پس از تکمیل و توسعه امکانات تخلیه و بارگیری در بندر کاوه قشم از کشتی های ۵ الی ۱۰ هزار کانتینری در این بندر استفاده شود.
مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم افزود: بر این اساس کلیه شرکت های واردکننده مواد اولیه تولیدی و شرکت های صادرکننده کالا در کشور می توانند کالاهای خود را مستقیم از چین، دبی و هند وارد بندر کاوه قشم کنند و از مزیت ها و مشوق های منطقه آزاد در کاهش هزینه ترخیص و معافیت های انبارداری و سایر مزیت ها بهره مند شوند.
به گزارش ایسنا، این جلسه هماهنگی و کارشناسی با حضور مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم و مدیر اپراتور بندر کاوه (شرکت سی دلف) با مسئولان شرکت کشتیرانی ج.ا.ا در دفتر کشتیرانی در تهران برگزار شد.