printlogo


طی سفر وزیر راه به استان فارس صورت گرفت
بازدید از بزرگترین پروژه  آزادراهی کشور 

شیراز- غزاله توانایی خبرنگار اقتصادسرآمد - وزیر راه و شهرسازی بعد از استان کهگیلویه و بویر احمد برای بازدید از آزادراه در حال احداث اصفهان- شیراز و چند پروژه راه و شهرسازی وارد استان فارس شد. مهرداد بذرپاش  در دومین دور سفر استانی هیأت دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم افتتاح جاده پاتاوه – دهدشت حضور داشت، با آغاز عملیات احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان به استان فارس سفر کرد. 
وزیر راه و شهرسازی در بدو ورود به استان فارس از پروژه در حال احداث آزادراه اصفهان-شیراز بازدید  کرد. 
عملیات اجرایی آزادراه شیراز–اصفهان که از آن به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های آزادراهی کشور و یکی از مهمترین طرح های ملی یاد می‌شود در سال1389 آغاز شد. 
با تکمیل و بهره برداری از این پروژه ۲۲۴ کیلومتری، فاصله بین شیراز تا اصفهان از نظر مسافت ۱۳۰ کیلومتر و از نظر مدت زمان سفر ۲ ساعت کوتاه تر می‌شود. مسیر فعلی اصفهان به شیراز ۴۸۵ کیلومتر و مدت زمان سفر نیز پنج و نیم تا ۶ ساعت به طول می انجامد. 
از دیگر مزایای این پروژه پس از به بهره برداری رسیدن می توان به کاهش حوادث جاده‌ای و تلفات و خسارت های جانی ناشی از آن تا ۵۵۰ نفر در سال و کاهش مصرف سوخت به میزان ۱۳۶ میلیون لیتر در سال اشاره کرد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: از همین جا این قول را به مردم استان فارس و کشور می دهیم که این پروژه را تا پایان تابستان و انتهای شهریورماه تقدیم آنها خواهیم کرد.بذرپاش افزود: تکمیل قطعه هفت این پروژه که پیشرفت خوبی دارد نیز در دستور کار است اما کار بزرگ تری که تعریف شده اینکه این قطعه در حقیقت ادامه آزادراه به سمت بوشهر است چرا که این زنجیره کریدوری شمال به جنوب ما در حوزه آزادراهی باید تکمیل شود و به سمت استان بوشهر ادامه یابد.وی ادامه داد: این زنجیره آزادراهی عملا باید به دریا متصل شود چرا که وقتی به دریا متصل می‌شود می توانیم بگوییم که اقتصاد دریا را هم ضمیمه کرده‌ایم تا بتوانیم زیرساخت‌های کشور را در خدمت دریا قرار دهیم و به رشد و شکوفایی بخش های مختلف در مجاورت این آزادراه کمک کند و همه شهرها و استان های در مسیر بهره لازم را ببرند.