printlogo


مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی:
سازمان‌های متولی نسبت به ساماندهی قایق‌های صیادی پاسخگو باشند


مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اقدامات انجام شده اداره کل بنادر هرمزگان در موضوع ساماندهی قایق‌های صیادی بی‌هویت را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تمامی سازمان‌های متولیِ کار باید پاسخگو باشند.
به گزارش اقتصاد سرآمد، مهدی فرمهینی فراهانی روز چهارشنبه در نشستی با صیادان و مدیران تعاونی‌های صیادی در بندر شهید رجایی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مشکلات در این موضوع مربوط به درگاه ملی مجوزهاست که نیاز است سازمان‌ها و ارگان‌های متولی نیز پاسخگو باشند.
وی ادامه داد: در حوزه ثبت قایق‌ها از نظر آمادگی نیروی انسانی و تجهیزاتی اقدامات اساسی و زیربنایی انجام شده است که بعد از ثبت درخواست از سوی متقاضیان و بررسی پرونده‌های آنان از نظر اصالت‌سنجی و بازرسی‌های فنی و ایمنی بتوانیم موضوع ثبت قایق‌ها را در کمترین زمان ممکن انجام دهیم.
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، ثبت قایق‌های موتور ۲ زمانه را از دیگر مشکلات طرح ساماندهی قایق‌های صیادی بی‌هویت اشاره کرد.
فرمهینی فراهانی افزود: موضوع ثبت قایق‌های ۲ زمانه بنا بر مصوبه هیات وزیران درحال پیگیری است و امیدواریم بعد از دریافت این مصوبه مبنی بر بلامانع بودن ثبت موتورهای ۲ زمانه ثبت این شناورها در برنامه کاری‌مان قرار داده و پاسخ‌گوی متقاضیانی باشیم که مجوزهایشان را از سامانه درگاه ملی مجوزها دریافت و شناورهای آنها باید ثبت شود. وی خاطرنشان کرد: علاوه بر پاسخ‌گو بودن سازمان‌های متولی اجرای این طرح، تعامل و مشارکت جامعه صیادان نیز در تحقق این هدف مهم تعیین‌کننده است.