printlogo


رهاسازی ۱۰۰ هزار قطعه بچه ماهی گرم آبی در همدان


مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در راستای توسعه شیلات و آبزی پروری و به منظور استفاده بهینه از استخرهای ذخیره آب کشاورزی، ۱۰۰هزار قطعه بچه ماهی گرم آبی در منابع آبی استان رها سازی شد.
به گزارش اقتصادسرآمد، احمد بختیاری به ایرنا، افزود: در راستای توسعه شیلات و آبزی پروری وبه منظور استفاده دومنظوره و بهینه از استخرهای ذخیره آب کشاورزی موجود و با توجه به بارش های نسبتا مناسب فصل بهار وافزایش سطح آبگیری سدهای خاکی ، آبگیرها و آبندان ها در سطح استان، مدیریت شیلات استان همدان با استفاده از اعتبارات عمرانی طرح توسعه آبزی پروری تعداد ۱۰۰ هزار قطعه انواع بچه ماهیان گرم آبی از مراکز تکثیر و پرورش استان گیلان خریداری و در منابع آبی استان رها سازی کرد.
وی ادامه داد: این بچه ماهی های آب گرم در ۸۵ استخر دومنظوره ذخیره آب و ۱۶ منابع آبی طبیعی و تیمه طبیعی استان با مشارکت متقاضیان و کشاورزان علاقمند رهاسازی شده است.
مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان همدان تاکید کرد: برای تامین بخشی از هزینه خرید و حمل و نقل و رها سازی این تعداد بچه ماهی و فعال نمودن این تعداد استخر و منابع آبی حدود چهار هزار میلیون ریال از اعتبارات عمرانی شیلات استان تامین و پرداخت شده است.
وی یادآور شد: در سال جاری تعداد ۲۵۰ استخرخرد گرم آبی و منابع آبی فعال هستند که پیش بینی می شود در پایان فصل برداشت ۱۱۰۰ تن انواع ماهیان گرم آبی علی الخصوص کپور معمولی وآمور برداشت و به بازار عرضه شود..