printlogo


صید غیرمجاز دست درازی به سفره صیادان دارای مجوز است


مدیرکل شیلات گیلان با تاکید بر لزوم برخورد با سوداگران و صیادان غیرمجاز گفت: صید غیر مجاز دست درازی به سفره صیادان قانونی و دارای مجوز است.
به گزارش اقتصادسرآمد، کورش خلیلی به مهر، اظهار کرد: گیلان در حوزه تولیدات شیلاتی سرآمد استان‌های شمال کشور است و از این ظرفیت بزرگ باید بهترین نحو بهره گرفت.
وی با تاکید بر لزوم برخورد با سوداگران و صیادان غیرمجاز سواحل گیلان افزود: از اصلی ترین وظایف حاکمیتی شیلات باز سازی و حفاظت از ذخایر آبزیان است و در این راستا با هیچ کسی تعارف نداریم.
مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه استمرار شغل و حرفه صیادی از اولویت‌های اصلی و اساسی در مدیریت صید و صیادی است، گفت: اجازه تعدی به ماهیان دریایی توسط افراد خارج از خانواده بزرگ شیلات را نمی‌دهیم.
خلیلی با بیان اینکه صیادان مقید به قوانین مورد حمایت ویژه شیلات هستند، اضافه کرد: برخورد شیلات با افراد غیر مجاز در برداشت ماهیان دریایی استان برابر قانون حفاظت از منابع آبزی کشور پیوسته و مستمر خواهد بود.
وی با اشاره به داده آماری اشتغال در نوار ساحلی گیلان، افزود: در نوار ساحلی گیلان ۴۶ تعاونی صیادی با اشتغال تقریبی ۴ هزار نفر از آستارا تا چابکسر در فصل صید ماهیان استخوانی که از مهرماه شروع می‌شود مشغول به فعالیت هستند.