printlogo


رشد ۱۰۰ درصدی صادرات میله‌گرد  از بندرخرمشهر

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از صادرات ۱۴۲ هزار تن میله‌گرد طی چهارماهه نخست امسال از طریق بندر خرمشهر به کشورهای همسایه خبر داد و گفت: این میزان صادرات آهن‌آلات در مقایسه با کل سال ۱۴۰۱ رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.
به گزارش اقتصادسرآمد،علی عسکری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارکرد: طی چهارماه ابتدایی امسال، ۱۴۲ هزار تن میله‌گرد از طریق بندر خرمشهر به کشورهای همسایه صادر شد.
وی ادامه داد: در سال گذشته ۱۴۰ هزار تن آهن‌آلات به کشورهای همسایه صادر شده بود که آمار چهار ماه سال جاری نسبت به کل سال گذشته خیره‌کننده است.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: بر همین اساس آمار صادرات آهن‌آلات به کشورهای همسایه در مقایسه با کل سال ۱۴۰۱ رشد ۱۰۰ درصدی را داشته است.
عسکری بیان کرد: ما در بندر خرمشهر با توجه اساسی به بحث صادرات، استفاده کامل از ظرفیت‌های بندری و استقبال از سرمایه‌گذاران به دنبال ایجاد توسعه و رونق هستیم.
بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود.
این بندر با موقعیت استراتژیک خود و نزدیکی به بازار کشورهای عراق و کویت یکی از مهمترین بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می آید.