printlogo


تولید بیش از 190 میلیارد و 510 میلیون متر مکعب گاز در مجتمع گاز پارس جنوبی

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در جمع خبرنگاران استان بوشهر گفت: در سال 1401 با تکیه بر توان و دانش متخصصان و کارکنان و استفاده از کالاهای سازندگان داخلی و دانش‌بنیان‌ها بیش از 190 میلیارد و 510 میلیون متر مکعب گاز در سراسر پالایشگاه‌های سیزده‌گانه مجتمع گاز پارس جنوبی شیرین و به شبکه سراسری ارسال شد.
احمد باهوش در نشست صمیمی با خبرنگاران استان بوشهر ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار بیان کرد: هفدهم مردادماه، روز خبرنگار فرصت مغتنمی است برای قدردانی از آنان که آگاهی بخشی و روشنگری را به‌عنوان هدف انتخاب کرده‌اند و زندگی خود را وقف این کار ارزشمند کرده‌اند.
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی ادامه داد: از تمام اصحاب رسانه به ‌ویژه شما خبرنگاران و تلاشگران عرصه خبر در استان بوشهر که در مسیر راه اطلاع‌رسانی به‌موقع، دقیق و اثرگذار فعالیت‌های کارکنان و متخصصان مجتمع گاز پارس جنوبی حرکت کرده و در بازتاب اخبار این مجموعه بزرگ گام برمی‌دارید قدردانی می‌کنم و امیدوارم شما سنگرنشینان جبهه آگاهی و بیداری، در پاسداری از تبیین حق و گسترش شفافیت موفق باشید.باهوش در ادامه به دستاوردهای مهم مجتمع گاز پارس جنوبی اشاره نمود و تصریح کرد: با تکیه بر توان و همت کارکنان و ثبت اقدامات نوآور، در سال گذشته بیش از 25 میلیون و 571 هزار بشکه میعانات گازی در پالایشگاه‌های مجتمع تولید شد.
وی ادامه داد: در همین بازه زمانی نیز بیش از 527 هزار تن گوگرد دانه‌بندی شده تولید گردید و امید داریم با استفاده از خلاقیت و اقدامات جدید این رقم تولید در سال جاری افزایش چشمگیری داشته باشد.
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: در 12 ماه سال 1401 بیش از 2 میلیون 195 هزار تن اتان تولید و جهت مصرف خوراک پتروشیمی‌های جم، کاویان، مروارید و بخشی از پتروشیمی اریاساسول ارسال گردید و این مهم نقش بسیار ارزشمندی در شکوفایی اقتصاد کشور دارد.
وی به تولید محصولات پروپان و بوتان نیز اشاره نمود و بیان کرد: در بازه زمانی یک سال گذشته، بیش از 5 میلیون 544 هزار تن محصول مهم پروپان و بوتان در پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی تولید شده است و این رقم تولید نسبت به سال 1400 بیش از 23 درصد افزایش داشته و خوشبختانه تمامی این رقم تولید در سال گذشته صادر شده است.