printlogo


تشریح آخرین وضعیت موجودی کالاها در بندر شهیدرجایی
اصلی‌ترین علت رسوب کالا در بنادر مشکلات اسنادی است


مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: اصلی‌ترین علت رسوب کالا در بنادر مشکلات اسنادی است. بیش از ۷۰ درصد از ظرفیت نگهداری کانتینر در بندر شهید رجایی تکمیل شده است.به گزارش اقتصادسرآمد، حسین عباس نژاد در نشستی با خبرنگاران در تشریح آخرین وضعیت موجودی کالاها در بندر شهیدرجایی، این بندر را یکی از مهم‌ترین بنادر تجاری کشور توصیف کرد که نقش مهمی در ورود و خروج کالا و کانتینر از کشور را برعهده دارد.وی با بیان اینکه بنادر کشور محل دپوی کالا نیست و افزایش روند تخلیه و بارگیری در بنادر نیازمند آن است تا صاحبان کالا در انجام فرآیندهای مربوط به خروج کالای خود از بنادر تسریع کنند، افزود: از طرفی در روند ترخیص کالا نیز چندین ارگان، نهاد و سازمان دولتی و غیردولتی تأثیرگذار هستند و ضروری است تا صاحبان کالاهای کانتینری هر چه سریع‌تر نسبت به انجام تشریفات گمرکی و تکمیل اسناد مورد نیاز سایر ارگان‌ها جهت خروج کانتینرهای خود از بندر شهیدرجایی اقدام کنند تا در روند پذیرش سایر کانتینرهای ورودی به بندر، خللی ایجاد نشود.وی در خصوص عملکرد چهارماهه نخست سال ۱۴۰۲ بندر شهیدرجایی نیز اعلام کرد: عملکردبندر در بخش تخلیه و بارگیری کانتینری طی مدت مذکور معادل ۷۰۵ هزار TEU بوده که با رشد ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ همراه بوده است.به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، در حال حاضر موجودیک کانتینر در بندر شهید رجایی معادل ۱۰۲ هزار TEU بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۴۳ درصدی موجودی کانتینر در بندر شهید رجایی هستیم. به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان پس از برگزاری جلسات مشترک با انجمن پایه‌داران بنادر ایران، سازمان صمت، اتحادیه کارگزاران امور گمرکی، گمرک شهیدرجایی، نمایندگان استانداری استان هرمزگان و صاحبان عمده کالا، مهمترین و اصلی‌ترین مشکلاتی که استمرار آن رسوب کالا را در پی خواهد داشت، اعلام شد.عباس‌نژاد افزود: از مهمترین مشکلات عنوان شده توسط صاحبان عمده کالا در جلسات مشترک، عدم تکمیل اسناد مورد نیاز جهت ترخیص کانتینرهای خود بود.