معاون بنادر و دریانوردی استان گیلان:
تکمیل زنجیره حملونقل ترکیبی در گیلان با اتصال ریل به بندر انزلی
در راستای اجرای مصوبات شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت، نشست بررسی و امکان سنجی اتصال مجتمع بندری انزلی به راه آهن سراسری جهت بهره مندی از حمل و نقل ترکیبی در اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان برگزار شد. به گزارش اقتصادسرآمد، مجتبی نظری با بیان این مطلب، اظهار داشت: در این نشست، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان، ناظر گمرکات استان گیلان و مدیرکل گمرک انزلی، نمایندگانی از طرح های شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، راه آهن شمال، کشتیرانی دریای خزر، اتاق بازرگانی و صنایع، معادن و کشاورزی استان حضور داشتند و بحث ها و گفتگوهای کارشناسی در این نشست انجام شد. به گفته مجتبی نظری، راهکار تشویق و حمایت از صاحبان کالا برای بهکارگیری حمل و نقل ریلی در انتقال محمولات توسط اداره کل بنادر و دریانوردی و برگزاری دوره آموزشی با محوریت خدمات ارائه شده توسط راه آهن، بنادر و دریانوردی و کشتیرانی دریای خزر، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گیلان برای بازرگانان و تولید کنندگان از جمله مصوبات این نشست بود. دبیر نشست بررسی و امکان سنجی اتصال مجتمع بندری انزلی به راه آهن سراسری جهت بهره مندی از حمل و نقل ترکیبی خاطر نشان کرد: مقرر شد شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل به منظور اتصال شبکه راه آهن سراسری به بندر کاسپین برنامه زمان بندی دقیقی ارائه دهد و با توجه به طرح مصوب اتصال مجتمع بندری انزلی به شبکه سراسری راه آهن اجرای این پروژه توسط آن شرکت عملیاتی شود. معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به مزایای حمل و نقل چند وجهی، افزود: صرفه جویی در زمان، مقرون به صرفه بودن، ارتباط بهتر و ردیابی آسانتر کالا، ساده کردن روند برقراری ارتباط بین مخاطبین و حامل های مختلف از ویژگیهای حمل و نقل چند وجهی است. وی گفت: حمل و نقل چند وجهی با ترکیب کردن چند مدل حمل و نقل، نواقص مربوط به هر مدل را حذف و با هم افزایی بین چند روش، بهترین امکان را برای حمل و نقل کالا در اختیار مشتریان قرار می دهد.