printlogo


تولید بی‌سابقه ۱۳ میلیارد لیتر  بنزین در ۱۴۰۱


مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌ فارس مهم‌ترین اقدام‌های اجرایی در این پالایشگاه در دولت سیزدهم را برپایی رویداد تقاضامحور برای شناسایی و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان برشمرد.
به گزارش اقتصادسرآمد،  علیرضا جعفرپور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک به‌مناسبت فرارسیدن هفته‌ی دولت، به تشریح اهم اقدام‌های ابرپالایشگاه ستاره خلیج‌فارس پرداخت و بیان کرد: در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری «مهار تورم و رشد تولید» نام‌گذاری شده است، وظیفه‌ی ماست تا در هر جایگاه با سرلوحه قرار دادن مبانی اقتصاد مقاومتی همسو با مهار تورم و رشد تولید گام برداریم.
وی اضافه کرد:  پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس وظیفه خطیر تامین بخش عمده‌ای از سبد سوخت کشور را عهده‌دار است و ظرفیت تولید روزانه ۴۰ میلیون لیتر بنزین، ۱۶ میلیون لیتر نفت گاز و نفت سفید، ۱۵۰۰ تن گاز مایع و محصولاتی دیگر از جمله گوگرد، انواع نفتا و حلال‌ها را دارد.
مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس ادامه داد: ستاره خلیج‌فارس در سال ۱۴۰۱ با سهم ۶۵ درصدی در برداشت میعانات گازی از میدان مشترک پارس‌جنوبی نقش برجسته‌ای را در تضمین تولید پایدار گاز کشور ایفا کرده و سهم ۱۹ درصدی در ظرفیت پالایش کشور داشته که حاصل آن تولید ۳۶ درصد بنزین، ۱۳ درصد نفت گاز، ۱۸ درصد نفت سفید و ۱۵ درصد گازمایع بوده است.