printlogo


در جریان افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۶ پروژه سرمایه‌گذاری بنادر مطرح شد:
تخلیه و جابجایی کالاها از بنادر خوزستان تسریع شده است


استاندار خوزستان بر لزوم اتصال خطوط جاده‌ای استان به بزرگراه‌های اصلی کشور تاکید کرد ‌و گفت: تخلیه و جابجایی کالاها از بنادر استان نسبت به گذشته تسریع شده و همواره شتاب بخشی در این حوزه باید ادامه یابد. به گزارش اقتصادسرآمد، علی اکبر حسینی محراب در جریان افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۶ پروژه سرمایه‌گذاری در بنادر خوزستان که با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: مکانیزه شدن تخلیه غلات کشتی‌ها یک‌ قدم رو به رشد در بنادر است و سرعت حمل کالا را افزایش می‌دهد. 
وی به سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر استان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه اقدامات خوبی در بنادر استان به ویژه بندر امام (ره) صورت گرفته و شاهد سرمایه‌گذاری های زیادی توسط بخش خصوصی هستیم. استاندار خوزستان گفت: تعداد قابل توجهی از پروژه‌های افتتاح شده در حوزه زیرساختی با هدف تسهیل تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی صورت گرفته است. وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: اگر زمینه اتصال هرچه بیشتر بزرگراه های کشور به استان را فراهم شود، جابجایی کالاهای اساسی از استان با سرعت و ظرفیت بیشتری همراه خواهد شد.
 بندر امام خمینی (ره) در جنوب خوزستان یکی از بنادر استراتژیک کشور در امر صادرات و واردات کالاهای اساسی است. پارسال حدود ۴۳ میلیون تن انواع کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شده که ۱۵ میلیون تن آن کالای اساسی بود. این منطقه ویژه تامین کننده بیش از ۷۰ درصد کالای اساسی وارداتی 
کشور است.