printlogo


مدیر شعب آذربایجان شرقی بانک قرض الحسنه مهر ایران:
ارائه ۲۹۲ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج برای دو هزار و ۱۹۲ نفر در سال جاری 

تبریز_امید محمدزاده _خبرنگار اقتصاد سرآمد  - ایمان صمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه آذربایجان شرقی ضمن بیان این که بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان آذربایجان شرقی ۶۰۰ هزار نفر مشتری دارد، گفت: مهم ترین سرمایه ما اعتماد مردم است که در این راستا ۶۰ هزار فقره افتتاح حساب در سال جاری داشته‌ایم.وی اصل شفافیت را در ارائه گزارش خدمات و عملکرد بانک مهم دانست و گفت: هرچه میزان این شفافیت بالا باشد به همان میزان اعتماد متقابلی بین مردم و مجموعه خدمات رسان ایجاد می شود.وی با اشاره به اینکه بانک مهر ایران  در حوزه مسئولیت های اجتماعی به معیشت و بانکداری خرد توجه دارد، بیان کرد: گروه هدف ما در این حوزه افرادی هستند که نیازهای آن ها به عنوان تسهیلات بانکی ارائه می شود که بیشتر آن ها هم وام های ازدواج و اشتغال است که در این راستا دو هزار و ۱۹۲ نفر از ۲۹۲ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج این بانک بهره برده‌اند و خوشبختانه هیچ وام ازدواج در صف انتظار نداشته‌ایم.وی با اشاره به تسهیلات پرداختی به دو نهاد حمایتی نیز گفت: ۵۸۰ فقره اعطای تسهیلات به نهاد بهزیستی و ۳۶۲ فقره به کمیته امداد داشته‌ایم.وی ادامه داد: منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران،  ۷۵ هزار میلیارد ریال است و لذا میزان مصارف نیز ۵۸ هزار میلیارد ریال است که نسبت مصارف به منابع را می‌توان ۷۷ درصد عنوان داشت.مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان از بانک مهر ایران به عنوان بانک پیشرو در اعطای تسهیلات بدون ضامن نام برد و اظهارداشت: 40 درصد پرداخت تسهیلات به صورت بدون ضامن اعطا شده است.صمدی افزایش سقف تسهیلات از 50 میلیون تومان را به 200 میلیون تومان از دیگر عملکردهای این بانک برشمرد و ادامه داد: سقف پرداخت وام به شرکت های دانش بنیان نیز 500 میلیون تومان است که تاکنون 100 فقره در این خصوص پرداخت شده است.وی با اشاره شرایط تورمی موجود جامعه و سختی جذب منابع، از رشد 50درصدی منابع بانک ایران در استان با 43هزار میلیارد ریال خبر داد و افزود: این خود حاکی از اعتماد مردم در این شرایط به بانک مهر ایران و تلاش کارکنان مجموعه در شعب و ستاد است.صمدی با اشاره به پرداخت تسهیلات به صورت آنلاین نیز گفت: ۳۰ درصد تسهیلات ارائه شده ما به صورت آنلاین بوده است و در مجموع سیاست بانک بر این اصل بناگذاری شده که مشتری برای دریافت وام به شعبه مراجعه نکند.