printlogo


دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران:
دولت سیزدهم در رفع مشکلات توافق ایران و هند در بندر چابهار جدی است


دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران گفت: دولت سیزدهم دررفع مشکلات توافق ایران و هند و تحقق قرارداد اثر گذار با هندی‌ها در بندر چابهار، جدیت خود را نشان داده است و سازمان بنادر و دریانوردی نیز به تکالیف خود در توسعه بندر چابهار عمل کرده است. به گزارش اقتصاد سرآمد، مسعود پل‌مه به ویژگی های بندر چابهار اشاره کرد و گفت: چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور است که از نظر سوق الجیشی قبل از تنگه هرمز قرار دارد و طبیعتا با بسیاری از مخاطراتی که سایر بنادر در زمان بحران با آن مواجه می شوند، روبرو نیست. وی افزود: علاوه بر این ، بعد مسافت و دسترسی به سرزمین اصلی از طریق اتصال به آب های آزاد، از دیگر مزیت های بی نظیر بندر چابهار تلقی می شود. دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با بیان اینکه نزدیکی بندر چابهار به کشورهای پاکستان، افغانستان و امکان انتقال بار از مسیر این بندر به کشورهای آسیای میانه و روسیه اهمیت استراتژیک این بندر را دو چندان می کند، عنوان کرد:  ایجاد زیرساخت های لازم برای اینکه بندر چابهار بتواند نقش مهمی را در فرآیندهای اقتصادی کشور ایفا کند، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. وی با اشاره به اینکه رونق و توسعه بندر چابهار نیازمند مشارکت تمامی بخش های مرتبط و دستگاه های مربوطه است، گفت: به طور حتم بندر چابهار از اهمیت بسیار بالایی در اقتصاد ایران برخوردار است و توسعه آن می تواند بار سنگینی از اقتصاد کشور بردارد. پل‌مه افزود: بخشی از زیرساخت های مورد نیاز در بندر چابهار آماده شده است و بخشی نیز همانند اتصال ریلی هنوز تکمیل نشده و از نظر افزایش حجم تخلیه و بارگیری و انبارش کالا هم نیازمند تامین تجهیزات لازم به منظور تحقق ماموریت های پیش بینی شده برای این بندر هستیم. دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با اشاره به اینکه سعی و تلاش بسیاری صورت گرفته تا بندر چابهار به مرحله ای از آمادگی برای فعالیت های لجستیکی برسد، افزود: انصافا سازمان بنادر و دریانوردی به تکالیف خود در توسعه بندر چابهار عمل کرده اما متاسفانه سایر ارگان های مرتبط در بخش تسهیلات مالی آنگونه که باید، عمل نکرده اند.