printlogo


 تولید ماهی در خراسان شمالی ۱۴. درصد افزایش یافت


 مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: تولید ماهی سردابی و گرمابی طی ۶ ماهه اول امسال در استان به هزار و ۲۵۰ تُن رسیده که ۱۴ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.
به گزارش اقتصاد سرآمد، جواد شریفی  ایرنا اظهار کرد:‌ نیمه نخست پارسال یکهزار و ۸۰ تن انواع ماهی از مزارع گرمابی و سردابی استان برداشت شده بود که امسال به ۱۷۰ تن افزایش یافت.
وی افزود: در مجموع در سال گذشته در این استان ۲ هزار و ۸۶۵ تن انواع ماهی تولید شد که امسال بر اساس برنامه‌ریزی‌ها به حدود سه هزار تن خواهد رسید.
مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: ۹۹ مزرعه پرورش ماهی گرمابی و ۱۰۱ مزرعه پرورش ماهی سردابی در این استان وجود دارد و بیشترین تولید ماهی نیز مربوط به مزارع گرمابی در نیمه دوم سال است.
وی گفت: در سال گذشته ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار قطعه انواع ماهی زینتی در این استان تولید شد که پیش بینی می کنیم امسال به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن برسد. شریفی با بیان اینکه آمور، کپور، فیتوفاگ و قزل آلا بیشترین ماهی تولیدی خراسان شمالی است، افزود: ۲۰۰ تولید کننده در حوزه آبزیان و شیلات این استان فعالیت می کنند و بیشترین فعالان این بخش مربوط به شهرستان های شیروان، بجنورد و اسفراین و کمترین نیز مربوط به شهرستان راز و جرگلان است.