printlogo


نگرانی درباره تأمین سوخت زمستانی نیروگاه‌ها نداریم


مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بهره‌برداری تولید شرکت برق حرارتی از افزایش افزایش بازدهی نیروگاه‌ها و کاهش ۶۶ درصدی مصرف گازوئیل و ۳۷ درصدی مازوت برای تولید برق خبر داد و گفت: وضعیت تأمین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها برای پاییز و زمستان امسال خوب است و نگرانی در این باره نداریم.
به گزارش اقتصادسرآمد، ساناز جعفرزاده به ایرنا افزود: امسال با رایزنی‌هایی که انجام شد شرکت پخش فرآورده‌های نفتی وضعیت تأمین سوخت نیروگاهی را بهتر کرد.
وی میزان پرشدگی مخازن گازوئیل را ۷۲ درصد، مازوت ۶۸ درصد اعلام کرد و گفت: امسال نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد تأمین سوخت بیشتر شده است.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بهره‌برداری تولید شرکت برق حرارتی ادامه داد: تأمین بهتر سوخت نیروگاهی این اطمینان را ایجاد می‌کند که در فصل سرما که مصرف سوخت در بخش خانگی بیشترمی شود نیروگاه‌ها با مشکل روبرو نشوند.
جعفرزاده خاطرنشان کرد: زمستان نیروگاه‌ها ناگزیر به استفاده از سوخت جایگزین هستند که هرچه وضعیت ذخیره‌سازی سوخت مایع بهتر باشد نگرانی در باره تأمین سوخت نخواهیم داشت.
وی گفت: امسال نیروگاه‌ها نسبت به سال گذشته ۲.۲ درصد انرژی بیشتری تولید کردند درحالی‌که سوخت کمتری به میزان ۱.۷ درصد استفاده کردند.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بهره‌برداری تولید شرکت برق حرارتی علت این امر را افزایش بازدهی نیروگاه‌ها دانست و بیان کرد: بهترشدن وضعیت بازدهی نیروگاهی با اقدام‌هایی که صورت‌گرفته میزان مصرف سوخت در آنها را کاهش داده که قدم مثبتی در کاهش آلودگی‌ها است.