printlogo


سرانه مصرف ماهي در لرستان پايين است
جشنواره هاي طبخ آبزيان مي تواند سرانه مصرف ماهي را افزايش دهد

مديركل شيلات لرستان گفت: سرانه مصرف ماهي در لرستان پايين است برگزاري جشنواره هاي "طبخ آبزيان" 
مي تواند سرانه مصرف ماهي را در بين شهروندان افزايش دهد.
كيارش بيرانوند با اشاره به برگزاري جشنواره طبخ آبزيان در شهرستان سلسله، اظهار داشت: برگزاري چنين جشنواره هايي مي تواند نقش مهمي در افزايش سرانه مصرف در حوزه آبزي مصرفي داشته باشد.
به گزارش اقتصادسر،مد، بیرانوند با اشاره به رتبه برتر لرستان در توليد و پرورش آبزيان در بين استان هاي غيرساحلي، افزود: با اين حال سرانه مصرف آبزيان در لرستان پايين است كه در اين راستا، برگزاري چنين جشنواره هايي و آشنايي مردم با روش هاي مختلف طبخ ماهي مي تواند سرانه مصرف ماهي را در بين شهروندان استان افزايش دهد.
بيرانوند با اشاره به نقش مهم ماهي در سلامت خانواده، عنوان كرد: استاني كه از توليدكنندگان عمده آبزيان است بايد با ترويج فرهنگ مصرف آبزيان به سمت تندرستي و سلامت جامعه سوق يابد.
مدير كل شيلات لرستان گفت: يكي از مزارع ماهي خاوياري شهرستان دورود، براي نخستين بار در غرب كشور يك "فيل ماهي" ۹۰ كيلويي پرورش داد كه از شكم آن ۱۰ كيلو خاويار استخراج شد.
وی اظهار داشت: لرستان ظرفيت فوق العاده و كم نظيري در توليد ماهيان سردآبي و گرمابي داشته و با توليد سالانه بيش از ۳۲ هزار تن انواع ماهي در بين استان هاي غيرساحلي، رتبه نخست را به خود اختصاص داده است كه پرورش فيل ماهي ۹۰ كيلويي نمونه اي از ظرفيت آبزي پروري اين منطقه است.
وي گفت: اين استان در حال حاضر سالانه حدود ۵۰۰ كيلوگرم خاويار توليد مي كند كه با برنامه ريزي هاي انجام شده و ساخت مجتمع هاي مختلف اين رقم تا چهار سال آينده به ۱۵ تن افزايش مي يابد و لرستان به يكي از قطب هاي توليد ماهيان خاوياري در كشور تبديل خواهد شد.