printlogo


برگزاری رزمایش مشترک تهران- باکو موجب تثبیت امنیت و صلح در منطقه می‌شود

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: دریای خزر یکی از نقاط استراتژیک دنیا محسوب می‌شود لذا نیاز شدیدی برای همکاری های مشترک میان کشورهای همسایه در این منطقه وجود دارد.
به گزارش اقتصادسرآمد، ابراهیم عزیزی با اشاره به توافق ایران و جمهوری آذربایجان برای برگزاری رزمایش مشترک در دریای خزر، به خانه ملت گفت: تهران همواره تاکید کرده امنیت منطقه باید توسط کشورهای منطقه و همسایه باید تامین شود زیرا این امر سبب تثبیت امنیت، صلح و ثبات می شود.
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این زمینه، اظهار کرد: بدون شک حضور بیگانگان و کشورهای فرامنطقه ای که به دنبال منافع خود هستند و راه آن تامین آن را در گرو ایجاد تنش و ناامنی می داند، صرفا موجب آسیب منافع ملت های منطقه می شود.
وی با تاکید بر اینکه پیش بینی منافع مشترک میان کشورهایی مانند ایران، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان که در خزر با یکدیگر هم مرز هستند باید در دستورکار قرار بگیرد، ادامه داد: بنابراین می توان با همگرایی، هم افزایی و همکاری دست بیگانگان را از منطقه کوتاه کنیم که در این راستا یکی از اقدامات برای تامین امنیت منطقه، برگزاری رزمایش های مشترک در ابعاد مختلف اعم از عرصه دریایی است.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه امروزه پیش بینی چشم اندازهای توسعه همکاری های دوجانبه و چندجانبه خصوصا در حوزه دفاعی و نظامی با کشورهای منطقه بیش از پیش دارای اهمیت است، افزود: همچنین باید اذعان کرد چنین رزمایش هایی به دنیا اثبات می کند که کشورهای آسیایی ظرفیت خوبی برای تامین امنیت منطقه خود دارند.
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: نباید فراموش کرد که دریای خزر یکی از نقاط استراتژیک دنیا محسوب می شود لذا نیاز شدیدی برای همکاری های مشترک میان کشورهای همسایه در این منطقه وجود دارد