printlogo


تاکید بر توجه ویژه به مشاغل شيلاتي در برنامه هفتم توسعه
«برخي مشاغل شيلات شبانه روزي اند» آن ها را ببینیم


جلسه شوراي معاونان و مديران سازمان شيلات ايران در بيست و چهارمين روز از مهرماه سال جاري با گراميداشت روز جهاني غذا با شعار آب زندگي است، آب غذا است و با حضور معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران، مديركل امور اداري وزارت جهادكشاورزي، معاونان و مديران سازمان شيلات  برگزار شد.
به گزارش اقتصادسرآمد، معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران در اين برنامه ضمن ارائه گزارش مربوط به مديريت برق در مزارع شيلاتي در جلسه اي كه با وزارت نيرو برگزار شد گفت: موضوعات شيلاتي با ساير مباحث كشاورزي متفاوت بوده و لازم است مسائل مربوط به آن ويژه ديده شود.
سيدحسين حسيني افزود: براي تامين امنيت غذايي و توليد 130 ميليون تن مواد غدايي كه يك درصد آن معادل يك ميليون و 352 هزار تن مربوط به شيلات است بايد ملاحظاتي وجود داشته باشد زيرا توليدات شيلاتي از لحاظ ارزشي و اقتصادي اهميت ويژه اي دارد و توسعه افقي و عمودي به صورت توام در اين بخش امكان پذير است.
وي خاطرنشان كرد در برنامه هفتم توسعه موضوع اقتصاد دريامحور بايد ويژه ديده شود و در حوزه ساختار نيست بايد تكليف مشخص شود.حسيني ادامه داد: برخي مشاغل شيلاتي 24 ساعته بوده و لازم است تعطيلي كاري براي اين مشاغل به صورت خاصي ديده شود. مديركل امور اداري وزارت جهادكشاورزي نيز در اين جلسه گفت: هدف وزارت جهادكشاورزي ارتقاء شغلي و معيشت همكاران بوده و تاكيد وزراي اين بخش نيز در همين 
حوزه است.