printlogo


وزارت نفت در همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان پیشتاز است


رئیس پارک نوآوری و فناوری نفت و گاز ضمن بیان اینکه وزارت نفت در همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان پیشتاز است، گفت: برای دستیابی به ارزش افزوده، راهی جز فناوری و نوآوری وجود ندارد.
به گزارش اقتصادسرآمد، محمداسماعیل کفایتی در «دومین کنفرانس ملی فناوری‌های نوین در انرژی» اظهار داشت: برای دستیابی به ارزش افزوده، راهی جز فناوری و نوآوری وجود ندارد.وی با بیان اینکه وزارت نفت در همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان پیشتاز است، تأکید کرد: این موضوع نیاز به همت بیشتری دارد.
کفایتی درباره افزایش تولید نفت گفت: راه افزایش تولید فقط حفر چاه‌های جدید نیست؛ بلکه باید بخشی از افزایش تولید نفت را از طریق فناوری‌ها انجام داد.
رئیس پارک نوآوری و فناوری نفت و گاز تأکید کرد: مجلس باید تکلیف کند که سهم فناوری در افزایش تولید مشخص شود و نباید با ظرفیت پایین به بهره‌برداری از چاه‌ها ادامه داد.وی با بیان اینکه در تحقیق و توسعه (R&D) ۳ تا ۴ هزار درصد برگشت سرمایه وجود دارد،گفت: تحقیق و توسعه می‌تواند سهمی بزرگ در ایجاد ارزش افزوده داشته باشد.کفایتی گفت: باید با گذر از مفهوم «خام‌فروشی» به «زنجیره ارزش» فکر و از طریق فناوری و نوآوری بحث «بهینه‌سازی» را مدیریت کنیم.
رئیس پارک نوآوری و فناوری نفت و گاز ضمن اعلام آمادگی همکاری با واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد به عنوان قطب انرژی این دانشگاه، گفت: باید در برنامه‌ریزی‌ها سهم خوبی برای فناوری قائل شویم و مسائل کشور را با آن حل کنیم.