printlogo


نصب سامانه شناسایی خودکار بر تمامی شناورهای خوزستان ضروری است


معاون امور دریایی بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: نصب سامانه شناسایی خودکار بر روی تمامی شناورهای سنتی و صیادی با هدف ارتقاء ایمنی دریانوردی ضروری است.
به گزارش اقتصادسرآمد، سجاد سبزیوند در نشست هماهنگی امنیت دریانوردی استان با بیان اینکه ساماندهی و انضباط‌بخشی به وضعیت شناورهای صیادی استان خوزستان برای دریافت سهمیه سوخت و احراز هویت مالکان بسیار مهم است اظهار کرد: نصب سامانه شناسایی خودکار بر روی تمامی شناورهای سنتی و صیادی با همکاری دریابانی نیروی انتظامی، شیلات، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و اتحادیه مالکان شناورهای صیادی در دست اقدام است.
وی با اشاره به اهمیت امنیت دریانوردی به عنوان پیش‌نیاز برای تداوم و رونق فعالیت‌های بازرگانی و صیادی در بنادر و آبراهه‌های خوزستان افزود: اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان آمادگی خود را برای همکاری به منظور تسهیل فرآیند نصب سامانه شناسایی خودکار (AIS) در بخش ثبت شناوران دارد.
سبزیوند با اشاره به برگزاری نشست با نمایندگان دستگاه های حاکمیتی از جمله شیلات، یگان‌های نظامی و انتظامی، گمرک و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، گفت: در این نشست مسائل و مطالبات جامعه صیادی استان خوزستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر رفع مشکلات آنان به منظور تسهیل فرآیند صدور مجوزهای مورد نیاز تصمیم‌گیری شد.
به گزارش ایرنا، دستگاه AIS قادر است اطلاعات ثبت شده را به صورت دایمی به سایر شناورها و دستگاه های ترافیکی ساحلی VTS ارسال و اطلاعات ارسالی از سایر شناورها را دریافت کند.