printlogo


غزه مقاومت كن!  بوي حكم جهاد مي‌آيد...

ایرج گلشنی- زماني كه مغول‌ها به ايران حمله كردند، يك ايراني اصيل كه قطب شرع آن زمان بود به نام «مولانا» حكم جهاد صادر كرد و مقلد و مريدي مانند «عطار نيشابوري» سر به حكم جهاد نهاد و به شمشير مغول‌ها به شهادت رسيد. وقتي حكم جهاد صادر شود، مريدان جهاد، چه كوچك مانند من و چه بزرگ مانند عطار، سر به قيام برمي‌دارند. اما سوال مريدان اين است كه حكم جهاد كي‌صادر مي‌شود؟ چه شرايطي دارد؟ چه اتفاقي بايد بيفتد كه حكم جهاد صادر شود؟
جنگ تحميلي 
در دوران جنگ تحميلي، حضرت امام خميني(ره) حكم جهاد صادر فرمود؛ اما نه قطعي بلكه كفايي. كفايي بدان معناست كه تا جايي كه نيروهاي رزمي و داوطلب، جبهه‌ها را پر مي‌كنند؛ كافي است و ديگران لازم نيست سلاح به دست بگيرند. حكم قطعي جهاد اما اگر صادر شود، هر كس در هر سن و سالي كه هست و مي تواند بجنگند، ماموريت و وظيفه و تكليف دارد كه سلاح به دست گرفته و با دشمن بجنگند. در چنين شرايطي، همه رزمنده مي شوند و كوچك و بزرگ هم ندارد.
جنگ فلسطين
درجنگ كنوني حماس با رژیم اسراييل، با توجه به رفتارهاي غيرمنطقي و ناجوانمردانه رژیم اسراييل مانند حمله اخير به يك بيمارستان و قتل عام صدها نفر در چند ثانيه، ديگر نمي توان به يك جنگ مرسوم و معمولي پاي بند بود. ديگر نمي توان از يك جبهه با رژیم اسراييل مبارزه كرد و ساير جبهه ها ساكت باشند. اشاره رهبری جمهوري اسلامي به همين بود كه سه شنبه اخیر بيان داشتند كه اگر وضع چنين پيش برود، ساير مسلمان‌ها و ديگر جبهه هاي مقاومت ساكت نخواهند ماند. اين اشاره به جهاد است. زمينه سازي صدور حكم جهاد است. 
جبهه هاي جديد
فرمايش رهبر جمهوري اسلامي بدان معناست كه جبهه‌هاي جديد در خط مقاومت ايجاد شود و خواهد شد. معنا ندارد رژیم اسراييل هر طور دلش خواست و هر جا را كه ميلش كشيد با بمب هاي سنگرشكن تخريب كند و صدها نفر را بكشد، اما ديگر جبهه‌هاي مقاومت در سراسر خط مقاومت در فلسطين اشغالي ساكت بمانند.
حزب الله لبنان
اين پيام اشاره به حزب الله هم دارد كه در صورت ادامه صعب كاري اسراييل، وظيفه دارد حمله آغاز كند و شمال اسراييل را نا امن كند. اكنون جنگ در جبهه حزب الله در حد خمپاره اندازي است، در حالي كه ضعف اسراييل در جنگ زميني است. اسراييل توپ و تانك و بمب دارد، اما جنگ‌جو ندارد؛ اين است كه اگر جبهه‌ سراسري گشوده شود، اسراييل به شدت آسيب‌پذير خواهد بود. 
جبهه كشورهاي اسلامي
در گام بعدي و در صورت ادامه نسل‌كشي رژیم اسراييلي ها، يمن و سوريه بايد به ميدان بيايند و خواهند آمد. انصارالله يمن حزبي نيست كه بي‌تفاوت بماند. همچنين سوريه بايد از اين فرصت تاريخي براي بازپس‌گيري بلندي‌هاي جولان اقدام كند. اين است كه بازگشايي جبهه در بخش‌هاي ديگر محتمل است.
ساير كشورهاي اسلامي
ساير كشورهاي اسلامي كه اين روزها مردمانشان به خيابان‌ها آمده و خواستار كمك به مقاومت هستند، ديگر نمي‌توانند سكوت كنند. ابتدا با بيرون راندن سفير و سپس با كمك مالي و نظامي و در نهايت با حضور مستقيم در جنگ، مسير آزادسازي را هموارتر خواهند كرد. 
نقطه پاياني
در چنين شرايطي، بي‌شك رژیم اسراييل به وحشي‌گري خود ادامه خواهد داد و سخت‌تر مي‌جنگند و در اين راستا، كشورهاي غربي به كمك او خواهند آمد. كما اين كه اولين محموله سلاح هاي كشتار جمعي امريكا –بمب‌هاي سنگر شكن ساخت بويينگ- به رژیم اسراييل رسيد و اولين بيمارستان هم با همين بمب‌ها نابود شد و صدها نفر در يك لحظه كشته شدند. 
اين جاست كه ديگر مسلمانان به خط پاياني مي‌رسند. جايي كه ديگر جز حكم جهاد، چاره‌اي نخواهد بود و آن روز، جهان اسلام در مقابل جهان استكباري قرار خواهد گرفت و سرنوشت ملت‌ها رقم خواهد خورد. 
آماده‌باش!
اشاره رهبر انقلاب اسلامي به بازگشايي جبهه‌هاي ديگر در صورت ادامه جنايت‌ها به وسيله رژیم اسراييل، براي هر مسلماني يك خط مبارزه رو به جلو ترسيم مي‌ كند. اگر جنايت ادامه يابد، مسلمانان تحمل نخواهند كرد. پايان تحمل مسلمانان، شروع جهاد اسلامي و جنگ سرنوشت‌ساز است.
اين است كه هر مسلمان بايد آماده باشد. بايد آمادگي روحي-جسمي و جنگي خود را تقويت كند. به نظر نگارنده، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بايد پادگان‌هاي آموزشي براي آموزش مسملمانان را مهيا كند. بايد از نيروهاي داوطلب شروع كند و سطح آمادگي را افزايش دهد. نبايد گذاشت كه وقت بگذرد و سپس در مقابل كار انجام شده قرار گرفت. رژیم اسراييل قابل اعتماد نيست. به هيچ وعده و پيماني عمل نمي‌كند.او مانند عقرب جراره هر چيزي را خواهد گزيد. حمله به ايران در برنامه او بوده، هست و خواهد بود. بايد درمان واقعه قبل از وقوع كرد. بسيج بايد مهيا باشد و آماده و گوش به فرمان ولي. به سر كه اشاره كرد بايد با سر دويد. اين رسمي است كه بايد باشد و در پيش‌رو، حتما جنگي است كه هيچ چاره‌اي جز مبارزه تهاجمي باقي نمي ماند. اين جنگ سرنوشت‌ساز رخ خواهد داد؛ زيرا جايي در اسلام براي صلح و سازش با رژیم اسراييل وجود ندارد. پس آماده باش!