printlogo


نظر اقتصاددانان در مورد امارات

امارات یک مرکز جهانی تجارت و مقصدی جذاب برای سرمایه گذاری است، این کشور دارای زیرساخت ها و قوانینی است که محیط سرمایه گذاری انعطاف پذیر و باز را فراهم می کند. 
 تلاش‌های پیشگام امارات در آماده‌سازی زیرساخت‌ها و قوانین خود برای ارائه یک فضای انعطاف‌پذیر تاکید کردند، فضایی باز و جذاب که سرمایه گذاری درتمامی بخش ها، علیرغم عدم اطمینان حاکم بر اقتصاد جهانی با افزایش نرخ بهره و افزایش نرخ تورم، در سال گذشته امارات موفق به جذب بزرگترین سرمایه گذاری مستقیم خارجی تاریخ خود شد.
مدید ویزای توریستی امارات تنها یک‌بار و فقط به مدت ۳۰ روز
اداره فدرال هویت، شهروندی، گمرک و امنیت بندر (ICP) اعلام کرده است که تمدید ویزای توریستی امارات تنها یک‌بار و فقط برای مدت ۳۰ روز، در ازای پرداخت هزینه ۷۵۰ درهم، امکان‌پذیر خواهد بود.
یک منبع رسمی تایید کرد که دارندگان ویزای ۳۰،۶۰ یا ۹۰ روزه برای دیدار اقوام یا دوستان خود در امارات، برای یک یا چندسفر، اکنون حق دارند آن را برای یک دوره ۳۰ روزه، با هزینه ۷۵۰ درهم، تمدید کنند. تصمیم برای تمدید ویزای یک‌بار سفر تنها به مدت ۳۰ روز، چند هفته پیش صادر شد و طبق تصمیم کابینه امارات در حال اجرا است.
این مرجع به بازدیدکنندگان خارجی امکان تمدید ویزا را -طبق بازه زمانی مشخص شده یعنی ۳۰ روز و فقط یک‌بار- از طریق اپلیکیشن هوشمند "UAEICP" فراهم می‌کند.
مدارک مورد نیاز برای بهره‌مندی از این سرویس شامل اصل مجوز ورود و یک عکس رنگی پرسنلی است.
 شرایط و الزامات
به گفته این مقام، تمدید ویزا مستلزم حضور شخص اسپانسر در داخل کشور است و اعتبار پاسپورت هنگام ارائه درخواست خدمات نباید کمتر از شش ماه باشد.هزینه ویزا برای ملاقات با یکی از بستگان یا دوستان برای مدت ۳۰ روز و فقط برای یک بار ۷۵۰ درهم می‌باشد که شامل ۵۰۰ درهم هزینه صدور و ۱۰۰ درهم برای درخواست، ۱۰۰ درهم کارمزد خدمات هوشمند و ۵۰ درهم هزینه بیمه می‌باشد.
این مرجع در وب‌سایت خود اعلام کرده است که صدور روادید برای ملاقات با یکی از اقوام یا دوستان شرایط متعددی دارد، از جمله اینکه بازدیدکننده از بستگان یا دوستان یک شهروند یا خارجی مقیم کشور مطابق با مقررات تعیین شده توسط مرجع باشد. ضمیمه اثبات خویشاوندی و توجیهات ملاقات و انجام ضمانت مالی تعیین شده بر حسب هدف نیز ضروری است.این مقام اعلام کرده است که وقتی خدمات صدور ویزای بازدید برای یکی از اقوام یا دوستان را از طریق اپلیکیشن با توجه به مدت زمان آن انتخاب کنید، تمام اطلاعات فردی به صورت خودکار ظاهر می‌شود و تنها کاری که او باید انجام دهد تکمیل مراحل ارسال درخواست و وارد نمودن اطلاعات هویتی شخص تحت اسپانسری بهره‌مند از خدمات، و سپس الصاق مدارک مورد نیاز و پرداخت هزینه‌های مقرر برای صدور ویزا می‌باشد.
این مقام افزود در صورت عودت درخواست به دلیل نقص در داده‌ها یا عدم تکمیل مدارک مورد نیاز، پس از ۳۰ روز درخواست به صورت الکترونیکی رد می‌شود. همچنین در صورتی که درخواست سه بار به دلیل نقص در داده‌ها یا عدم تکمیل مدارک مورد نیاز بازگشت داده شود، به طور کلی رد خواهد شد.