printlogo


رشد ۶۶ درصدی درآمدهای گمرکی چهارمحال و بختیاری  درسال جاری


شهرکرد -شهرام مصیبی خبرنگار اقتصادسرآمد- علی اصغر عبدالهی مدیر گمرک استان چهارمحال و بختیاری گفت: در ۶ ماهه نخست سال‌جاری واردات استان ۳۵۴ درصد رشد داشته و ۲ هزار و ۸۴۵ تن کالا وارد چهارمحال و بختیاری شده که ارزش آن بالغ بر  ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.
وی افزود:  صادرات ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۵۴ هزار تن بوده که  ارزش آنها ۷۵ میلیون دلار برآورد شده  و از نظر وزنی ۲۰۰ درصد رشد داشته است که عمده کالاهای صادر شده کود اوره، میلگرد، بادام، کولر آبی، خوراک آبزیان و… می باشد.
مدیر گمرک استان تصریح نمود که درآمدهای گمرکی سال جاری ۶۶ درصد رشد داشته و به بیش از ۳۴ میلیارد تومان رسید که به حساب خزانه واریز گردیده است.
وی افزود: از آنجایی که چهار محال و بختیاری استان صنعتی است اما متناسب با این موضوع زیرساخت‌ها پیشرفت نکرده و متأسفانه گمرک استان انبار مناسبی ندارد و ساختمان آن در مرکز استان متمرکز شده و این یکی از دلایلی است که کالاها از طریق استان‌های دیگر برای صادرات ارسال می‌شود.
عبدالهی گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد صادرات استان مربوط به بخش صنعت است و ۲۰ درصد دیگر صادرات مربوط به کشاورزی است و اگر از همه ظرفیت‌های استان استفاده شود صادرات و واردات به بیش از یک میلیارد دلار خواهد رسید.